حوادث اخیر تهران، گسلی اجتماعی بود

محسن هاشمی رفسنجانی‌ رئیس‌ شورای شهر تهران در سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به مصوبه شورای امنیت و مخالفت چین، فرانسه و روسیه‌ با درخواست کاخ سفید در مورد ایران اظهار کرد: این نوع برخورد بیش از پیش آمریکا را در حوزه سیاست‌ خارجی منزوی کرد و نشان داد که تصمیم آمریکا مغایر‌ با مقررات بین‌المللی است و حق دخالت در امور ایران را ندارد.

وی با بیان اینکه این موضوع از آثار برجام است، اظهار کرد: ما باید کارآمدی و مشروعیت‌ نظام را با خدمت به مردم و برقراری عدالت اجتماعی به رخ جهانیان بکشیم‌.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به وقوع زلزله در آذر ماه و ناآرامی‌های اخیر اظهار کرد: این 2 حادثه دو گسل بودند که موجب تکان خوردن شهر شدند و خوشبختانه هر دو نه آنقدر بزرگ بود که خسارت جدی وارد کند و نه آنقدر کوچک بود که حس نشود و هر دو هشداری از سوی خداوند بودند برای اینکه به مشکلات مردم رسیدگی شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: من نه به عنوان فرزند بلکه به عنوان یک شهروند معتقدم هاشمی مبارز و مجاهدی نسطوح‌ بوده و 20 سال برای پیروزی انقلاب تولید فکر کرده و رنج و زندان را متحمل شده است تا ما شاهد پیروزی انقلاب باشیم‌.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عشق وطن شکنجه‌های ساواک‌ را تحمل کرد، گفت: هاشمی بردبار بود و به فردای ایران فکر می‌کرد و آرزوی او ایرانی آباد بود.

وی تصریح کرد: هاشمی اسلام‌شناسی نواندیش‌ و مجتهدی آگاه به امور زمان بود که با سیاستمداری‌ خود بصیرت را نشان داد و منادی وحدت بود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در آستانه پنجاهمین‌ سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی هستیم، اظهار کرد: 50 سال پیش در چنین روزهایی جهان پهلوان تختی در سن 37 سالگی در اوج شهرت و با آن همه عزت‌ ما را تنها گذاشت.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه هنوز مرگ او در هاله‌ای از ابهام است، گفت: هر کس از ظن‌ خود در این مورد سخن می‌گوید و کمتر کسی باور می‌کند او خودکشی کرده باشد و حتی صحبت از قتل سیاسی هم در میان است.