۷۰ درصد مدارس غیرانتفاعی در تهران فرسوده هستند

محمد سالاری در تذکر پیش از دستور سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش اظهار داشت: کمیسیون تلفیق هفته گذشته در راستای بودجه 97 دولت تصمیم گرفت آموزش و پرورش مجاز باشد تمام املاک خود را بدون پرداخت عوارض تغییر کاربری بدهد که این موضوع یکی از بدترین تصمیمات ممکن بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهر تهران با مشکلات متعدد و منابع محدود مواجه است و سرانه‌های آموزشی و خدماتی در سطح محلات توزیع شده است، با این تصمیم کمیسیون تلفیق، دخالت در اندک اختیارات مدیریت شهری تهران اتفاق می‌افتد.

سالاری گفت: بنده هشدار و تذکر می‌دهم و همکاران این موضوع را پیگیری کنند تا این تصمیم نهایی نشود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: با این تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس، آموزش و پرورش نیز برای کسری بودجه خود به شهرفروشی متوسل می‌شود و اعضای شورا در مجلس شورای اسلامی باید این موضوع را پیگیری کنند.

وی در مورد مدارس غیرانتفاعی نیز اظهار داشت: بعضاً مدارس غیرانتفاعی در منازل مسکونی فرسوده تشکیل می‌شود.

سالاری گفت: در حال حاضر تهران یک میلیون و 100 هزار دانش‌آموز دارد که از این تعداد 200 هزار نفر در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند و این مدارس در منازل مسکونی با قدمت 30 سال به بالا است که تمایلی دیگر به زندگی در آنجا نیست و به صورت مدرسه تبدیل می‌شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه 70 درصد مداس غیرانتفاعی در تهران فرسوده است گفت: مدارس باید در فضاهای ایمن باشند تا در هنگام بحران بتوان از مدارس به‌عنوان محل‌های ایمن استفاده کرد.

وی گفت: از شهرداری تهران و ریاست  شورا درخواست می‌کنم نسبت به استحکام بنای مدارس غیرانتفاعی اقدام کنند و اگر آموزش و پرورش در این خصوص کاری انجام نمی‌دهد،‌ شهرداری تهران ورود کند.