هرگز این مواد غذایی را نخورید!

مبنای دنیا در تعادل است و ما نیز باید بر این مبنا پیش برویم.

مواد غذایی که در این مقاله ذکر میکنیم به سلامتی ما آسیب بسیاری می‌رسانند که اجتناب کامل از آن‌ها می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد.

مارگارین

گرچه این تصور وجود دارد که مارگارین از کره سالم‌تر است، درواقع مارگارین پر از چربی غیر اشباع یا ترانس است، که در عروق خونی شما رسوب می‌کند و کلسترول شما را بالا می‌برد. بسیار بهتر است که از کره در حد اعتدال استفاده کنید.

هات‌داگ و گوشت‌ ساندویچ‌های ‌فرآوری‌شده

این تکه‌های گوشت که کیفیت کم‌تری نیز دارند پر از نیتریت، طعم‌دهنده‌های شیمیایی، رنگ، و سدیم بیش از حد هستند. دنبال سوسیس‌های فاقد نیتریت بگردید و ساندویچ گوشت خود را با پختن کمی مرغ یا بوقلمون و ایجاد برش‌های نازکی از آن درست کنید.‌

پنیر های فرآوری‌شده

آن را در ورقه‌های پیچیده‌شده در پلاستیک یا در قوطی‌های قابل اسپری دیده‌اید؛ این غذاهای مصنوعی حتی مجاز به داشتن برچسب عنوانِ پنیر نشده‌اند.‌ اگر شما ولع مصرف ناچو (ناچو غذایی از شمال مکزیک، چیپس ذرت سرخ‌شده با پوشش پنیر چدار و فلفل قطعه‌قطعه است) دارید، می‌توانید سس پنیر خود را با پنیر واقعی درست کنید، اما ‌ از چیزی که ما آن را «پنیر پلاستیکی»می‌نامیم بر حذر بمانید.

نوشابه‌های شیرین

 چرا کالری خالص می‌نوشید؟ نوشابه‌های شیرین حاوی مقادیر زیادی شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند که هیچ‌گونه‌ ارزش غذایی ندارند.‌ دمنوش میوه را برای تست طعم تازه‌ای که احساس خوبی به شما خواهد داد، امتحان کنید.‌

سیب‌زمینی سرخ‌کرده

هنگامی که مک‌دونالد مواد تشکیل‌دهنده سیب‌زمینی سرخ‌کرده را منتشر کرد، مردم از این‌که ۱۷ ماده در تشکیل سیب‌زمینی سرخ‌کرده دخیل هستند، متعجب شدند.‌

سالاد‌های فست‌فود

شما با خود فکر میکنید که در میان غذهای مضر حداقل شما همبرگر را سفارش نمی‌‌دهید، اینطور نیست؟ اشتباه است.‌ برخی سالادها در فست‌فودها با تمام چاشنی‌های اضافی و ‌سس‌های چرب روی آن‌ها حاوی کالری و چربی بیشتری نسبت به همبرگر و سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌ هستند‌.‌ آیا شما قبل از این‌که باور کنید گزینه‌های یک منوی سالم چه چیزهایی هستند در مورد آنها تحقیق می‌کنید‌؟

شیرین‌کننده‌های مصنوعی

بسیار شیرین‌تر از شکر معمولی هستند که منجر به افزایش میل شدید به شکر می‌شوند. آن‌ها هم‌چنین‌ با ایجاد مشکلات عصبی و سرطان ارتباط دارند. برای اجتناب از ولع مصرف شیرینی، کمی خوردن میوه را امتحان کنید! شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند عسل یا شربت افرا نیز، البته در حد اعتدال، جایگزین‌هایی عالی‌ هستند.

ذرت بوداده در مایکروفر

با تقلیدی از عطر و طعم کره (پلی‌فلوئورواُکتانوئیک اسید، Perfluorooctanoic Acid) پلیمری سنتزی است، که با برخی سرطان‌ها و ناباروری مرتبط است.‌ درست کردن ذرت بوداده با کره واقعی در یک پاکت کاغذی درون مایکروفر امن‌تر (و ارزان‌تر!) است.‌

ماست سبک و کم‌چرب

وقتی که تمام چربی ماست را می گیرند، نیاز است چیزی به آن اضافه شود تا ماست دوباره طعم خوبی داشته باشد.‌ این بدان معناست که شکر، آسپارتام و بسیاری مواد فرآوری‌شده دیگر به ماست اضافه می کنند. اضافه کردن میوه و عسل را به ماست ساده یونانی برای میان‌وعده‌ای خوشمزه و سالم‌تر امتحان کنید.

نان حجیم (نان حبوبات)

این حقه خوبی است که به نظر سالم می‌رسد، اما ‌این‌طور نیست. نان حجیم، نان سفید با دانه‌های غلات در آن است.‌ همان‌طور که شما ممکن است بدانید، نان سفید فاقد مواد مغذی و حاوی آرد غنی‌شده است. آن‌چه شما نیاز دارید نان گندم است (گندم کامل باید در صدر لیست مواد تشکیل‌دهند باشد.