وجود ۴۰۰ هزار واحد خالی در پایتخت

 در چهل و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران بررسی لایحه بودجه سال 97 شهرداری تهران در بخش درآمدها و منابع مورد بررسی قرار گرفت که در خصوص عوارض مازاد بر تراکم مواردی مطرح شد.

در ادامه محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران 400 هزار واحد خالی در تهران وجود دارد که عدد کوچکی نیست و رویکرد شورا کاهش تراکم‌فروشی بوده است.

وی افزود: اگر تراکم‌فروشی کم است نباید آن را بپذیریم و در جهت بهتر شدن حال مردم شهر باید بیشتر تلاش شود. ما نباید عددی را برای افزایش تراکم‌فروشی بگذاریم که همکاران شهرداری نیز در آینده به آن استناد کنند.

حق‌شناس افزود: در 9 ماهه امسال تنها 2500 میلیارد تومان از محل تراکم‌فروشی شهرداری درآمد داشته و هزار میلیارد تومان آن هنوز اتفاق نیفتاده است.

در ادامه این جلسه کاهش بودجه 3 هزار و 500 میلیارد تومانی شهرداری تهران از محل تراکم‌فروشی به 3 هزار میلیارد تومان به رأی گذاشته شد که اعضاء به این پیشنهاد رأی ندادند و درنهایت پیشنهاد شهرداری مبنی بر درآمد 3 هزار و 500 میلیارد تومانی از این محل تصویب شد.

در حاشیه بررسی این لایحه هاشمی رئیس شورای شهر تهران به افرادی که هم در کاهش و هم در افزایش درآمد از این محل رأی داده بودند، تذکر جدی و دوستانه دادند.