19روش برطرف کردن بوی بد دهان

التهاب لثه، باقی ماندن غذا بین دندانها، عفونتهای تنفسی، سینوزیت، مشکلات گوارشی، بیماری دیابت، استفاده از غذاهای گوگرددار مثل سیر و پیاز و سیگارکشیدن از دلایل بوی بد دهان هستند. اما شما با چند راهکار خانگی می‌توانید این بیماری را درمان کنید. پیشگیری و درمان بوی بد دهان فقط زمانی ممکن است که فضای دهان را پاک کنید و مواد سمی و تاثیرگذار روی بزاق را کاهش بدهید. در این مطلب برای شما 19 راهکار کاربردی آورده ایم:

- 1بعد از هر وعده غذایی برای باقی نماندن غذا در دهان و لابه لای  دندا نهایتان، مسواک بزنید و دها نتان را خوب بشویید.

 

2 - وقتی دندا نهایتان را مسواک م یزنید، زبا نتان را هم مسواک بزنید تا لایه سطحی روی زبان برداشته شود. زبانب ا هزاران پرز ریز پوشیده شده که میتواند محل تجمع باکتر یها باشد.

 

3 - به طور منظم برای بررسی وضعیت دهان ودندان به دندانپزشک مراجعه کنید تا اگر دندان خراب و پوسید های دارید که سبب بوی بد دها نتان میشود، ترمیم شود.

 

4 - برای افزایش ترشح بزاق دهان همیشه ازآدامسهای بدون شکر استفاده کنید.

 

5 - اگر دهانتان زیاد خشک می شود، مایعات فراوان بنوشید. آب را چندبار دردهانتان بچرخانید تا کاملا غذاهای اضافی از لاب هلای دندا نهایتان خارج شود.

 

6 - از مصرف دها نشوی ههایی که حاوی الکل ونعناع هستند خودداری کنید؛ چون آنها به جای کمک به خو شبویی دها نتان باعث بدتر شدن بوی دهان می شوند.

 

7 - استفاده از سبزیجات و میوه ها، مخصوصا کرفس خام و هویج می تواند مانع ا ز شک لگیری پلاک در دهان شود.

 

8 - اگر می خواهید در یک جلسه مهم یا مهمانی شرکت کنید از خوردن غذاهای حاوی سیر و پیاز خودداری کنید.

 

9 - از نوشیدن قهوه که سبب خشکی دهان می شود، خودداری کنید.

 

10 - سیگار را ترک کنید که تار و نیکوتین موجود در آن، روی سطح دندان و زبان می ماند و سبب کاهش بزاق دهان و بوی بد دهان می شود.

 

11 - از سبزیجات برگ سبز مانند جعفری غفلت نکنید.

 

12 - می توانید چند عدد قرص نعناع روی زبان یا مسواکتان بگذارید و دهانتان را با آن تمیز کنید تا تنفس شما خو شبو شود.

 

13 - اگر ترکیبی از پراکسیدهیدروژن 50 درصد و 5 درصد آب را در دها نتان بچرخانید،

 

14-می توانید بسیاری از باکتریهایی را که سببب وی بد دهانتان می شود، از بین ببرید. برای از بین بردن بوی بد دهان، یک قاشق غذاخوری از دانه های رازیانه را به آرامی بجوید. یک قاشق چایخوری از پودر دارچین را در یک فنجان آب ریخته و آن را بجوشانید. در ضمن، می توانید به آن مقداری هل نیز اضافه کنید. سپس، محلول حاصل را کمی سرد کرده و به عنوان دهانشویه از آن استفاده نمایید.

 

15-روزانه یک قاشق چایخوری از دانه های شنبلیله را با یک فنجان آب جوشانیده و جوشانده حاصل را مصرف کنید.

 

16- میخک دارای خواص ضد باکتریایی بوده و بوی بد دهان را از بین می برد. راحت ترین روش این است که چند تکه از این گیاه را در دهان گذاشته و آن را کاملا بجوید. در ضمن، می توانید چای گل میخک را نیز مصرف کنید. برای درست کردن این دمنوش، ابتدا یک فنجان آب را بجوشانید. سپس یک قاشق چایخوری از گل میخک را اضافه کرده و بگذارید تا به مدت 10 دقیقه دم بکشد.

 

17-نوعی از بوی بد دهان هم به دلیل خراب شدن دندان ها ایجاد می شود. این افراد باید به دندانپزشک مراجعه کنند تا مشکل دندان های شان را رفع کنند اما راهنمای طب سنتی به این افراد این است که ترکیب کف دریا، نمک دریایی و خاکستر صدف را (اگر پیدا کردند) با هم مخلوط و روی دندان ها بگذارند. اگر هم خاکستر صدف پیدا نکردند، ترکیب نمک دریایی و کف دریا کفایت می کند. این کار کمک می کند مشکلات دندان ها کمتر و بوی بد دهان هم کاهش پیدا کند.

 

18-نوع دیگری از بوی بد دهان هم مربوط به لثه هاست؛ لثه هایی که شل و محل تجمع مواد عفونی می شوند. این افراد وقتی مسواک می زنند،سریع دندان های شان شروع به خونریزی می کند. درمان مناسب برای این افراد حجامت یا فصد است که خونگیری از یکسری رگ های خاص انجام می شود. به غیر از این قرقره کردن سرکه از هر نوعی برای این افراد مفید است. اگر بوی بد دهان زیاد است،می توانید از ترکیب گیاه مورد و سرکه برای قرقره کردن استفاده کنید. اگر پودر مورد اذیت تان می کند، این گیاه را در سرکه بجوشانید، صاف کرده و از آن برای قرقره کردن استفاده کنید.

 

19-و اکنون درمان بوی بد دهان  با دستگاه لیزر دندانپزشکی، بدون جراحی خونریزی و درد در دندانپزشکی:

از آنجایی که  در درمان بوی بد دهان با لیزر،عروقی خونی بسته می شود و خونریزی حین جراحی و تورم لثه بعد از جراحی با لیزر وجود ندارد ،لذا روش لیزر مورد قبول و رضایتمندی بسیاری از افراد مبتلا به بوی بد دهان شده است.

در درمان بوی بد دهان با لیزر،با انسداد الیاف عصبی لثه کاهش درد را در 90 در صد افراد موجب می شود.

در روش درمان بوی بد دهان با لیزر،مراقبتهای ویژه ی پس از جراحی نیز حذف می گردد، به طوری که پس از پایان یافتن جلسه درمان،بیمار می تواند بر خلاف روش جراحی متداول به راحتی غذا مصرف کند.

و در نهایت در روش درمان بوی بد دهان با لیزر با توجه به خاصیت جوش دادن بافت های لثه توسط تابش لیزر،نیاز به بخیه زدن را مرتفع می سازد واحتمال تشکیل بافت اضافه در لثه(اسکار)به حداقل می رسد.

با توجه به کاربرد لیزر در بوی بد دهان افرادی که مبتلا به بوی بد دهان در قسمت حفره ای بوده اند از این روش بی خطر و سریع برای رفع بوی بد دهان خود که به صورت ناشناخته ای از طریق لثه تولید می شد استفاده کرده اند و دیگراز دیگران کناری گیری نمی کنند.