آغاز یک رسم جاهلی در شورای شهر تهران

گروه اجتماعی- ابوالفضل قناعتی عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با افکارنیوز با بیان اینکه مجموعه ای به رشد می رسد که چالش های صحیحی در آن رقم خورد گفت: یقینا بهترین  شرط برای رشد و پیشرفت  مجموعه هایی که در مقیاس شهر و کشور فعالیت می کنند وعهده دار امور اجرایی وبرنامه ریزی وسیاست گذاریهای کلان هستند توجه به  مباحثه وانتقاد دربین اعضا است تا براساس دیدگاه ها ونظرات مختلف مجموعا به بهترین نتیجه دست بیابند.بی تردید یک دست بودن به معنای خوب بودن ورشد کردن نیست ومشخص است در فضایی که چالش صحیحی نباشد آن مجموعه به رشد لازم نخواهد رسید.مثلا در شورای چهارم تعداد نمایندگان اصلاح طلب به قدری مشخص بود که نیاز به شمارش آنها نیست.در شورای چهارم همواره بین اصولگرایان واصلاح طلبان بحث هایی صورت می گرفت که عمدتا فارغ از مباحث جریانی ،حزبی وسیاسی  بود بلکه عمده مباحث در راستای  ارتقاء فعالیتهای شهری بخصوص درحوزه حمل ونقل بود که بنده به عنوان عضو کمیسیون حمل ونقل از نزدیک شاهد بیان انتقادات ومباحث مفید بین دو جریان سیاسی حاضر در شورای شهر بودم که هیچ خسارتی به شهر یا مدیران شهری وارد نمی کرد.

وی با انتقاد از آغاز یک رسم جاهلی در شورای شهر تهران خاطر نشان شد: در حالی که انتظار می رفت اصلاح طلبان بتوانند به مردم خدمات دهی خوبی ارائه دهند اما در عمل شاهد هستیم آنها براساس حساسیت هایی که خود فقط دلیل آن را می دانند! هم قسم شده اند وعهدی بسته اند که هیچ کدام از شورا خارج نشوند تا کسی از جریان مخالف وارد شورای پنجم نشود! با آنکه مایل به گفتن این جمله نیستم اما بر روی آن تاکید می کنم که بستن چنین پیمان هایی تکرار عهدهای جاهلی است که در دوران جاهلیت منعقد می شده است! آیا این عهد جاهلی نیست که حتما باید طیف خاصی در شورای شهر فعالیت کنند؟ آیا دنیای امروز چنین عهد وپیمان هایی را می پذیرد که عده ای با نگاه ورویکرد سیاسی خود برای  فعالیت های شهری تصمیم گیری کنند؟هم قسم شدن اعضای شورای شهر بعد از گذشت هشت ماه از ورود آنها به شورای شهر چه دستاوردی برای شهرو شهروندانش داشته که آنها همچنان تمایل دارند تا تفکر سیاسی خود را بر مدیریت شهر تحمیل کنند؟

 قناعتی دراین باره افزود: بی شک هیچ عقل سلیم وهیچ انسان منصفی این موضوع را مورد تایید قرار نمی دهد که تمامی مسائل مدیرتی کلانشهری چون تهران که پایتخت جمهوری اسلامی ایران است در دست جریانی سیاسی خاصی باشد که آن جریان تنها براساس خواسته ها وآرمانهای خود شهر را مدیریت کند! وجریان مخالفی در کنار آنها برای انتقاد کردن به نحوه کارو ارتقای فعالیت ها وخدمات رسانی حاضر نباشد.به نظرمی رسد بعد از گذشت هشت ماه از سرگردانی وعدم خدمات رسانی در شهر تهران بهتر است اتفاقا یکی از جریان مخالف همانند مهندس چمران که از تجارب بسیاری در زمینه امور شهری برخوردار است وارد شورای شهر شود تا ضمن اینکه به نفع جریان مخالف در افزایش بار علمی و فنی حل مسائل شهری است اتفاقا بیشتر به دل مردم می نشیند. مسلما اگر آقای مهندس چمران عملکرد شورای شهر را تایید کند به نفع اصلاح طلبان است مردم می بینند که فردی از جناح رقیب خدمات آنها را مورد تایید قرار می دهد و یا اگر ایشان تجارب خود را در اختیار شورا در راستای افزایش خدمات دهی قرار دهند باز هم مردم از کلیت اعضای شورا به خوبی یاد خواهند کرد از این رو حضور یک فرد از جریان مقابل در شورای شهر به نفع اصلاح طلبان خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید مانع انجام چنین رسوم غلطی دربین بدنه مدیریتی کشور باشیم خاطر نشان شد: مسلما هم قسم شدن وبستن عهدهای جاهلی پافشاری وآغازی برای شروع برخی حرکت های غلط در کشور خواهد بود.امروز کشور نیازمند تعامل وهمکاری همه قوا ومردم با هم است.هم قسم شدن برای سیاسی کاری نه تنها به نفع جامعه نیست بلکه در کمترین زمانی منجر به از بین رفتن اعتماد عمومی به بدنه مدیریتی کشور می شود. امید می رود شورای شهر الگوی غلطی برای سایر سازمانها ونهادهای دولتی درهم قسم شدن های بیجا نباشند و اولین عامل در پایه گذاری چنین رسم جاهلی نشوند چرا که ارتقاء خدمات دهی به شهر نیازمند اتحاد, همکاری, همدلی و دوستی است در غیر این صورت نه تنها شهر روی آسودگی را نمی بیند بلکه روز به روز بر موج اعتراضات مردم نسبت به عدم انجام خدمات افزوده خواهد شد.