فعلا باران نبارد شهرداری مشغول انتخابات است/  آبگرفتگی و سیلاب حاصل شهر بی مدیر

به گزارش افکارنیوز، بارش اردیبهشتی پایتخت علاوه بر اینکه باعث طراوت هوا شد؛ با ناکارآمدی شهرداری تهران تبدیل به معضل خسارت بار برای شهروندان تهرانی گردید. بارش باران شدید در عصرگاه روز یکشنبه آبگرفتگی و سرایز شدن سیلاب را در خیابان های تهران به دنبال داشت و تهران را به رودخانه ای بزرگ تبدیل ساخت. 

در حالیکه سازمان هواشناسی وقوع بارش شدید باران و تگرگ را در پایتخت پیش بینی کرده و هشدارهایی در زمینه وقوع سیلاب داده بود؛ با این وجود مسئولان شهرداری تمهیدات لازم را برای پیشگیری از خسارت های احتمالی نیاندیشیده بودند. 

ولی عدم مدیریت صحیح باران توسط شهرداری باعث شد تا آبگرفتگی های بسیاری در سطح شهر گزارش شود و جاری شدن آب باران در پیاده روها مغازه داران را دچار خسارت و زحمت فراوانی ساخت. ورود آب به مغازه ها به خصوص در بازار تهران زیان های مالی فراوانی ایجاد کرد. در همین حال عدم آماده باش شهرداری باعث شد تا شهروندان خود برای رفع آب گرفتگی ها اقدام کنند. 

شرایط موجود در حالی بود که شهرداری تهران هفته هاست بدون شهردار اداره می شود. هرچند محمدعلی نجفی در زلزله آذرماه و برف بهمن ماه سال گذشته عملکرد مناسبی نداشت با این وجود نبود شهردار برای مدیریت بحران در پایتخت باعث تشدید مشکلات و مسائل می شود. نیاز به اقدامات فوری و جهت دهی امکانات شهرداری می توانست در زمان وقوع بارندگی شدید باعث کاهش مشکلات و آبگرفتگی ها شود که در این زمینه شهرداری به مانند چند ماهه اخیرغافلگیر شد. 

غافلگیری شهرداری تهران در حالی به وقوع پیوست که سه تن از معاونان شهرداری که یکی از آنها سرپرست موقت پایتخت نیز می باشد؛ مشغول انتخاب شهردار هستند و به زبان دیگر در بین 7 گزینه انتخاب شهردار قرار دارند. لابی ها و زدوبندهای سیاسی در کنار مشغولیت های فراوان برای تدارک برنامه ها جهت ارائه در شورای شهر عملا شهرداری تهران را در موقعیت انتخاباتی قرار داده است. 

از سویی اعضای شورای شهر تهران نیز به جای نظارت بر مدیران شهرداری و تذکر برای ارائه سرویس دهی مناسب در زمان بحران ها با مسائل حاشیه ای درگیر هستند و عملا از اداره مناسب پایتخت غافل شده اند. این در حالیست که در گذشته و در دوره مدیریت سابق شهری کمترین و کوچکترین آب گرفتگی به تیتر نخست رسانه های اصلاح طلب تبدیل می شود و فعالین رسانه ای و سیاسی این طیف با هشتگ هایی چون استعفای شهردار به استقبال بارندگی ها می رفتند. به طوری که ماموریت مشخصی برای اصلاح طلبان جهت تخریب و نقد غیرمنصفانه شهردار سابق تعریف شده بود.