تشکر عضو شورای شهر تهران از اقدامات قالیباف

حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در اولین همایش بررسی چالش‌های شهری و راهکارهای نوین مدیریت شهری با اشاره به مقالاتی که در این زمینه ارائه شده است، اظهار کرد: کسانی که این مقاله‌ها را نوشته‌اند از طریق فرمانده بسیج شهرداری تهران اعلام آمادگی کنند تا ما در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر در زمینه علمی و پژوهشی با آن‌ها همکاری داشته باشیم، چرا که هرچه قانونگذاری لوایح و طرح‌های ما در مرحله تصمیم سازی از پشتوانه علمی و پژوهشی برخوردار باشد، قوی‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه طرح‌هایی که شورای شهر تصویب می‌کند، قواعد قانونی عملکردی شهرداری‌ها است، گفت:‌ یکی از مهمترین مباحثی که باید تصمیم گیری در آن به صورت تخصصی باشد، موضوع اقتصاد شهری است. در این زمینه حتما از مقالاتی که در همایش ارائه شده است استفاده خواهیم کرد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در 15 سال گذشته 7 تا 20 درصد درآمدهای شهرداری پایدار بوده است، گفت:‌ در تدوین بودجه 97 تلاش کردیم تا این رقم را به 32 درصد برسانیم، اما هنوز هم با فقدان تعادل جدی بین درآمد پایدار و ناپایدار مواجه هستیم.

رسولی با بیان اینکه در بحث بودجه و ساختار سازمانی و نیروی انسانی وضع بدی داریم، گفت: به عنوان همشهری قالیباف از او برای بسیاری از کارهایش تشکر می‌کنم با اینکه او از من خواسته بود تا در سال 84 به عنوان معاونش در کنارش باشم، اما به خاطر بعضی از مسائل این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: رویکرد شورای پنجم در بعضی از موارد مانند رویکرد قالیباف است و در بسیاری از موارد متفاوت با اوست، اما باید توجه کرد تفاوت و اختلاف نظر نعمت الهی است.

عضو شورای شهر تهران رسیدن به اهداف در بهبود مدیریت شهری را منوط بر اصلاح ساختار سازمان شهرداری دانست و گفت:‌ کوچک‌سازی سازمان شهرداری در سال 97 یکی از برنامه‌های اصلی ما است، لازم به ذکر است که این کوچک سازی از سطوح بالا به پایین خواهد بود.

رسولی افزود: چارچوب‌های برنامه سوم تدوین شده است و همچنین در حوزه امور مالی با روابط مناسبی که با دولت فعلی داریم سعی کردیم سهم خود را از دولت دریافت کنیم و تاکنون قریب به 9 مصوبه از مجلس فعلی دریافت کرده‌ایم که یکی از آن‌ها سهم شهر تهران از قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

وی با بیان اینکه در گذشته 30 درصد حق شهرستان‌ها به روستاها تقدیم می‌شد، گفت: در برخی از روستاها شاهد تراکم مناطق و فقدان پروژه بودیم، در این راستا سعی کردیم تا این رقم را به 6 درصد کاهش دهیم اما نشد.

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: ‌توانستیم حق شهر تهران را از محل مالیات بر ارزش افزوده از 6 درصد به 18 درصد افزایش دهیم.