پیشنهاد فوریت انتخاب قائم مقام ذی حساب در شهرداری

حجت میرزایی معاون برنامه ریزی شهرداری تهران در پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به مصوبه شورا مبنی بر اینکه همه ذی حسابان به عنوان حقوق بگیر شورای شهر معرفی شوند، اظهار کرد: این مصوبه در هیات تطبیق رد شده است و در حال حاضر در هیات حل اختلاف بررسی می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه امروز ۲۶ فروردین است و باید از ابتدای سال تمام امور مالی شهر زیرنظر ذی حسابان انجام شود، لذا باید با فوریت این موضوع موافقت شود.

رسولی عضو شورای شهر تهران با این موضوع مخالفت کرد و گفت: نباید ذی حسابان توسط مسئولان شهرداری انتخاب شوند.

وی افزود: پرداخت‌ها زیرنظر اداره کل امور اجرایی شهر تهران صورت می‌پذیرد، چنانچه قائم مقام‌های ذی حساب توسط مقامات شهرداری تعیین شوند، پیوندی بین آن‌ها و شورای شهر نخواهد بود.

رسولی خطاب به میرزایی گفت: نگران گذر زمان نباشید، چرا که ذی حسابان مورد تایید شورای چهارم تا انتخاب افراد جدید به کار خود ادامه می‌دهند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به لایحه‌ای که شهردار سابق به شورا تحویل داده بود، گفت: در این لایحه ذی حسابان رزرو تعیین شده‌اند و همچنین در این لایحه مطرح شده است که اجازه حضور ۳ نفر ذی حساب بی نام به شهرداری داده شود؛ که تمام این‌ها خلاف قانون است.