راهکاری طلایی برای از بین بردن پف زیر چشم

شایع ترین علت پف زیر چشم سن افراد است؛ با گذشت عمر فرد کم کم متوجه پف زیر چشم هایش می شود. پف زیر چشم معمولا به صورت حلقه هایی تیره در اطراف چشم خودنمایی می کند و معمولا مشکلی نیست که نیاز به توجه پزشکی داشته باشد ، اما سوالی که مطرح می شود این است که چگونه می ‌توانیم از شر پف های آزاردهنده زیر چشم هایمان خلاص شویم؟

برای پاسخ به این سوال باید بدانیم که در وهله اول دلیل بروز پف زیر چشم ها چیست و چگونه این پف های ناخوشایند را به دست آورده ایم؟ دلایل بسیاری برای بروز این پف ها وجود دارد اما به طور کلی هنگامی که بافت‌ های پوست اطراف چشم ‌ها و پلک ضعیف و شل می شوند، مایعی در زیر چشم ‌ها جمع می شود که این مایع به صورت پف خودش را نشان می دهد.

عواملی مانند آلرژی‌ های فصلی، اگزما، احتباس آب در زیر پوست و خوابیدن بر روی صورت می ‌توانند این شرایط را تشدید کنند. البته نقش وراثت در پف زیر چشم را نباید نادیده بگیرم. بیایید برخی رفتارهای مخرب خود مانند سیگارکشیدن ، مصرف مواد مخدر و الکل را فراموش نکنیم.

خوشبختانه، شما قادر خواهید بود با تغییر عادت‌ های خاص و در پیش گرفتن سبک زندگی و رژیم غذایی سالم ، از شر پف زیر چشم هایتان خلاص شوید. بیایید کمی عمیق ‌تر به این مسئله و راههای درمان آن بپردازیم. با ما همراه باشید:

۱۰ روش برای رهایی از پف زیر چشم ها:

پف زیر چشم معضلی است که با رشد افراد و مسن تر شدن آن ها کم کم ظاهر می شود و یک شکایت دائمی در میان بیمارانی است که دیگر مانند گذشته احساس جوانی نمی ‌کنند. بافت چربی نرمالی که برای حمایت از چشم در اطراف چشم وجود دارد گاهی به طرف پلک پایینی حرکت می ‌کند، که این امر باعث متورم به نظر رسیدن قسمت زیر چشم می شود. علاوه بر این، این مایع ممکن است در ناحیه زیر چشم شما جمع شود که که باعث افزایش این تورم می شود.

چطور می‌ توانید از شر پف زیر چشم های خود خلاص شوید؟ راهکارهای طبیعی متعددی وجود دارند که می ‌توانید برایکاهش پف زیر چشم هایتان انجام دهید.

مراقب آلرژی هایتان باشید:

احتمالا شما به خوبی از آلرژی ها و زمانی که درگیر آن می شوید آگاه هستید. آلرژی با عطسه های مداوم و آبریزش چشم و بنینی همراه است که این موضوع چشم های شما را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و موجب بروز پف زیر چشم خواهد شد و این موضوعی اجتناب ناپذیر است.

سعی کنید برای مدیریت آلرژی هایتان از روغن های ضروری استفاده کنید و قبل از فرا رسیدن فصل آلرژی هایتان درمان آن را آغاز کنید. علاوه بر این برای اینکه آلرژی ناگهانی غافلگیرتان نکند، بهتر است همیشه یک قوطی کوچک از مخلوط روغن‌ های مناسب آلرژی تان را همراهتان داشته باشید.

مصرف نمک را به حداقل برسانید:

اغلب مصرف زیاد نمک با فشار خون بالا همراه است، اما آیا می دانستید که سدیم موجود در نمک تجمع مایع و تورم دور چشم را به دنبال دارد؟؟ برای حل این موضوع بهتر است از نمک های دریایی تصفیه شده آن هم به مقدار کم استفاده کنید. از مصرف غذاهای سرشار از نمک، مانند پیتزا و برخی از سوپ ها اجتناب کنید. از سبزیجات تازه، به خصوص کرفس، استفاده کنید، که می ‌تواند به مهار اشتیاق شما برای نمک کمک کند!

ورزش کنید:

ورزش یک روش طبیعی برای کاهش علایم پیری است و می‌ تواند شادابی را به پوست برگرداند، با انجام نرمش های مخصوص پوست ناحیه اطراف چشمان تان را شاداب کنید! ماری ورونیک نادیا (Marie-Veronique Nadeau) مربی و نویسنده‌ کتاب «کشیدن پوست صورت با یوگا» در این مورد معتقد است که یوگای صورت شامل تمرینات ملایمی برای عضلات آن است که به آرامش و سفت شدن عضلات صورت کمک می کند.

این تمرینات ملایم به صورت فشار ملایم سر انگشتان و حرکت آرام انگشتان روی پوست است که البته روش های مختلفی دارد. یوگای منظم در کاهش پف زیر چشم نقش موثری دارد.

حالت‌های معکوس مانند ایستادن بر روی شانه و خم شدن، می‌ توانند به افزایش گردش خون به سمت صورت کمک کنند که مایع اضافی را باخود حمل می‌ کند و به تسکین تورم چشم ها کمک می‌ کند.

وضعیت و نحوه خوابیدنتان چگونه است؟ آن را اصلاح کنید:

خوابیدن به پشت از تجمع مایع دور چشم تحت تاثیر نیروی جاذبه پیشگیری می کند. برای خوابیدن بهتر می توانید یک بالش دیگر در زیر سرتان اضافه کنید. فراموش نکنید که استفاده از یک بالش اضافه برای بهتر خوابیدن شماست و اگر با این بالش اضافه بی خواب شده و یا اذیت می شوید نیازی به استفاده از آن نیست، چرا که نخوابیدن خود عاملی است که می تواند به تیرگی زیر چشم ها بیانجامد.

برای شستشو با آب نمک نتی پات (neti pot) را امتحان کنید.

آیا تا به حال چیزی در مورد نتی پات (neti pot) چیزی شنیده اید؟ این یک درمان طبیعی است که می توانید به عنوان بخشی از روال روزانه خود برای کمک به مبارزه با پف چشم ها انجام دهید. در حقیقت نتی پات مانند یک قوری کوچک است و می تواند در اکثر فروشگاه های بهداشت مواد غذایی و یا آنلاین یافت شود.

آب نمک درون این وسیله می تواند تمام رطوبت اضافی سینوس ‌های حاصل از آلرژی فصلی، سرماخوردگی یا عفونت را جذب کند. برای استفاده، آب ‌نمک درون آن را را از یکی از سوراخ‌ های بینی به داخل بکشید و بگذارید تا از سوراخ دیگر کاملا تخلیه شود. بهتر است این کار را در حمام انجام دهید. ممکن است در ابتدا این کار به نظرتان عجیب و غریب بیاید، اما در حقیقت بسیار تمیز است و موجب تصفیه سینوس ‌ها شده و به شما احساس سرزندگی می بخشد.

قبل از رفتن به رختخواب، آرایش تان را پاک کنید

باقی ماندن آرایش بر روی چشم های شما در هنگام خواب می تواند چشم های شما را تحریک کند و موجب آبریزش چشم، التهاب و پف زیر چشم شود. برای پیشگیری از تحریک پف چشم قبل از خواب حتما آرایش چشم هایتان را به طور کامل پاک کنید.

از خوردن الکل پرهیز کنید.

الکل موجب کم آبی بدن و پوست شما می شود. این کمبود آب بدن می‌تواند باعث شود که ناحیه حساس اطراف چشمان شما تیره و تاریک به نظر برسد. علاوه بر این ، الکل می تواند خونریزی و خستگی چشم را به دنبال داشته باشد.

پیشنهاد ما به شما مصرف آب به جای الکل است، با مصرف آب بیشتر شما احساس بانشاط بودن بیشتری خواهید کرد، ازکم آبی بدن پیشگیری می شود و پوست اطراف چشم تان باطراوت تر و درخشان تر خواهد شد.

سیگار کشیدن را ترک کنید

آیا می ‌دانید که سیگار کشیدن پوست صورت و سایر اعضای بدن‌ تان را خشک و ضعیف می کند؟ علاوه بر خشکی پوست ، سیگار کشیدن باعث ایجاد پیری زودرس در پوست اطراف چشم می شود.

مواد شیمیایی موجود در سیگار سمی هستند و می توانند باعث تحریک اطراف چشم ها شوند که علاوه بر چروک شدن پوست می تواند پف و حلقه های تیره در زیر چشم را نمایان سازد. اگر اعتیاد شما را گرفتار کرده‌ است، ممکن است بخواهید برخی روش‌ های طبیعی برای ترک سیگار را امتحان کنید.

کمپرس سرد و خیار را امتحان کنید.

اگر چشم‌هایتان ورم کرده و در قسمت زیر آن متوجه پف شده اید، کمپرس سرد را امتحان کنید. این کار نه تنها پف چشم هایتان را کاهش می دهد بلکه می تواند بسیار آرام بخش بوده و طراوت را به چهره تان می بخشد.

برای این کار می‌ توانید از دو قاشق تمیز و سرد، قطعات خیار سرد شده یا کیسه‌ های کوچک چای مخلوط شده با یک قطرهروغن اسطوخودوس را روی چشم‌ هایتان قرار بدهید. دقت کنید که دمای سرد بودن این مواد چیزی است که این درمان خانگی را موثر می ‌سازد.

مراقب نور خورشید باشید.

زیاد قرار گرفتن در معرض نور خورشید علاوه بر خشک کردن پوست، باعث چروک شدن و افتادگی پوست می شود. یک کرم ضد آفتاب خوب ، یک عینک آفتابی مقاوم دربرابر اشعه و یک کلاه مناسب می ‌تواند از چهره شما در برابر اشعه‌ های مضر محافظت کرده و پوست اطراف چشم ‌ها را از چروک و تیره شدن به خاطر اثرات خورشید حفظ کند.

خطرات طبیعی، در مقابل شیوه های غیرطبیعی درمان پف زیر چشم

پوست اطراف چشم‌ ها بسیار حساس است. در هنگام اعمال هر چیزی در اطراف یا نزدیک چشمان خود باید خیلی مراقب باشید. همانطور که در بالا توضیح داده شد، اغلب روش‌ های طبیعی نباید باعث بروز مشکلات شود. اما اگر این تورم تشدید شد و یا متوجه هرگونه ناراحتی شدید، به پزشک خود مراجعه کنید.

بسته به علت پف زیر چشم شما، درمان ممکن است شامل روش های غیر طبیعی یا روش های معمولی شامل کرم های بدون نسخه یا روش هایی مانند تزریق بوتاکس باشد.

واکنش ‌های آلرژیک هم ممکن است رخ دهد، بنابراین اگر تغییر رنگ یا سوزش بیشتری را تجربه کردید، با پزشک خود تماس بگیرید.

یک روش جراحی پلاستیک که به عنوان blepharoplasty شناخته شده است یک گزینه درمانی معمول است که در صورتی که گزینه های درمان دیگر جوابگو نباشند، ممکن است توسط متخصص پوست شما پیشنهاد شود. اما به خاطر داشته باشید که هر جراحی می ‌تواند خطرناک باشد، و جراحی زیبایی ممکن است توسط بیمه سلامت شما پوشش داده نشود. هر گونه نگرانی در این زمینه را با متخصص پوست و یا جراح پلاستیک در میان بگذارید.