دسری فوق العاده که حافظه شما را دوچندان می‌کند

دسر انبه حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، سدیم، پتاسیم، کربوهیدارت، فیبر، قند، پروتئین، کلسیم، آهن، منیزیم و اسید فولیک است.

برای بررسی خواص دسر انبه و اینکه مصرف این دسر برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانیم.

 

دسری دلچسب که حافظه شما را دوچندان می‌کند / دوپینگ حافظه با دسری خوشمزه

 مهم‌ترین خواص دسر انبه

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتیدرباره مهمترین خواص دسر انبه اظهار کرد: این دسر به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و E خاصیت آنتی اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

وی درباره خواص دیگر دسر انبه بیان کرد: این دسر موجب جوانسازی پوست می‌شود و از بروز چین و چروک در پوست جلوگیری می‌کند؛ دسر انبه نقش مؤثری در تقویت مو‌ها و جلوگیری از سفید شدن مو‌ها دارد.

عظمایی افزود: دسر انبه به علت وجود ویتامین A و املاح معدنی موجب تقویت بینایی و حافظه می‌شود؛ این دسر قوای جنسی را هم در مردان افزایش می‌دهد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به مفید بودن دسر انبه برای مبتلایان به زخم معده تأکید کرد: این دسر دستگاه گوارش را تقویت می‌کند؛ دسر انبه تأثیر چشمگیری در کارکرد بهتر اعضای رئیسه بدن (مغز، قلب و کبد) و سایر اندام‌های حیاتی بدن دارد.

وی یادآور شد: دسر انبه برای ورزشکاران به ویژه بدنسازان بسیار مفید است؛ این دسر به تقویت سیستم قلبی و عروقی، کبد و مغز، رفع کم خونی و یبوست، کنترل قند و فشار خون و بهبود تنگی نفس و سرفه کمک شایانی می‌کند.

 مواد لازم برای تهیه دسر انبه (سه تا چهار نفر)

انبه                                         ۲ عدد

شیر                                        سه پیمانه

پودر ژلاتین                           سه قاشق سوپ‌خوری

آب سرد                                نصف پیمانه

وانیل                                    نصف قاشق سوپ‌خوری

شکر سرخ یا قهوه‌ای          نصف پیمانه

خامه                                    یک پیمانه

 طرز تهیه دسر انبه

-نخست پودر ژلاتین داخل یک استکان بریزید سپس آب سرد را به آن اضافه کنید و آن راروی حرارت غیر مستقیم (سماور یا کتری) قرار دهید تا پودر ژلاتین به خوبی در آب حل شود.

- پوست انبه‌ها را بگیرید؛ آنها را خرد کنید و داخل مخلوط کن بریزید.

- شکر سرخ یا قهوه‌ای و شیر را به انبه‌های مخلوط شده اضافه و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید.

- وانیل، خامه و پودر ژلاتین حل شده را به سایر مواد بیفزایید.

- پس از مخلوط کردن مواد آنها را داخل قالب‌های مخصوص بریزید؛ روی آنها را سلفون بکشید و داخل یخچال بگذارید تا به خوبی بسته شوند.