خبری خوش برای جامعه ایثارگری

رضا ریاحی مدیر عامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح چگونگی ارائه خدمات صندوق اشتغال و کارآفرینی پرداخت و اظهار کرد: صندوق اشتغال و کار آفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگراندر نیمه دوم سال  94 کار خود را با ابلاغیه مصوبه دولت در خصوص قانون جامع ایثارگران، در راستای ارائه خدمات به جامعه ایثارگری آغاز کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: اعضای هیئت امنای صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران شامل وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر دفاع و همچنین وزیر اقتصاد است و خدماتی که توسط این صندوق ارائه می‌شود، والدین شهدا، فرزندان و همسر شهدا را در برمی‌گیرد.

مدیر عامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: جانبازان و فرزندان آن‌ها با هر درصدی از جانبازی می‌توانند از تسهیلات صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد بهره‌مند شوند و این خدمات آزادگان و فرزندان آن‌ها را نیز شامل می‌شود.

ایجاد بیش از 6 هزار فرصت شغلی در سال 96

ریاحی در ادامه تاکید کرد: در تلاش هستیم که شرایطی پیش آید تا افراد درجه یک خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان مثل خواهر و برادر آن‌ها نیز بتوانند از خدمات و تسهیلات صندوق اشتغال و کار آفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده کنند و امیدواریم این موضوع به زودی به اساس نامه قانون جامع خدمات ایثارگری اضافه شود.

وی همچنین به تشریح خدمات ارائه شده صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال 96 بیش از 6 هزار فرصت شغلی برای جامعه ایثارگری ایجاد شد و مبلغ 157 میلیارد تومان نیز به موضوع اعطای وام اشتغال اختصاص داده شد.

مدیر عامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: حداقل مبلغ وام پرداختی اشتغال به متقاضیان 20 میلیون تومان و حداکثر آن 200 میلیون تومان است و وام‌های اعطا شده 30 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد به جامعه ایثارگری اعطا می‌شود.

ایجاد تسهیل در روند اعطای وام اشتغالزایی به جامعه ایثارگری

ریاحی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر چند بانک متفاوت به اعطای وام 200 میلیون تومانی به متقاضیان جامعه ایثارگری اقدام می‌کنند و کارمزدهای 10 تا 15 درصدی را برای این مبلغ در نظر می‌گیرند و در صدد هستیم تا در سال جدید با بانک‌هایی قرارداد منعقد کنیم که وام 200 میلیون تومانی را با کارمزد 8 درصدی ارائه کنند.

وی اضافه کرد: ارتقاء و ایجاد تسهیل بیشتر در خدماتی که به جامعه ایثارگری ارائه می‌شود، از جمله اهدافی است که صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران دنبال می‌کند.

مدیر عامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: سعی بنیاد بر این است که وام‌های اشتغال آفرینی، به صورت قرض الحسنه به جامعه ایثارگری ارائه شود و کارمزد این وام‌ها را تا حد امکان کاهش خواهیم داد.