ماجرای فروش شیرخشک در کنار خیابان

سمیره صباح معاون اداره کل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو  در خصوص نحوه نظارت بر توزیع شیر‌های خشک موردنیاز کودکان توضیح داد: از ابتدای سال جاری مسئولیت نظارت بر شیر‌های خشک معمولی، یارانه‌ای و رگولار به اداره غذای سازمان غذا و دارو تحویل داده شده است.

وی افزود: در حال حاضر پایش شیر‌های رژیمی و متابولیک محصول بیماران خاص در اداره مکمل‌های سازمان غذا و دارو در حال انجام بوده و تاکنون گزارشی در خصوص کمبود این شیر‌های خشک به دست ما نرسیده است.

صباح ادامه داد: اگر کمبودی در این زمینه وجود داشته باشد مربوط به مشکلات توزیع این مواد غذایی است.

این کارشناس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه دولت ارز کافی را برای تهیه شیر خشک مورد نیاز بیماران اختصاص داده است، گفت: متأسفانه در برخی از مواقع هماهنگی کافی برای توزیع آن‌ها انجام نمی‌شود و گزارش‌هایی مبنی بر اینکه تاریخ انقضای برخی از این شیر‌ها در حال پایان یافتن است به دست ما رسیده است.

معاون اداره کل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که شیر‌های خشک مربوط به بیماران خاص در مراکز بهداشتی مشخصی توزیع می‌شوند و همچنین پرونده تمام این بیماران موجود بوده و به تعداد نیاز آن‌ها واردات شیر خشک صورت می‌گیرد.

صباح در پاسخ به پرسشی در خصوص فروش برخی از این شیر‌های خشک در سوپرمارکت‌ها ومحل‌هایی به غیر از داروخانه‌ها توضیح داد: توضیح شیر خشک و غذای کودک باید در داروخانه‌ها صورت گیرد و فروش این ماده غذایی در سوپرمارکت و کنار خیابان ممنوع است و معمولاً شیر‌های خشکی که در مراکزی به غیر از داروخانه‌ها به فروش می‌رسند به صورت قاچاق وارد کشور شده که در صورتی که مردم این موارد را به سازمان غذا و دارو گزارش دهند بازرسان به جمع‌آوری آن‌ها خواهند پرداخت.