واکنش دوستی به تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری

اسماعیل دوستی درباره تحقیق و تفحص دوباره مجلس شورای اسلامی از شهرداری تهران گفت: بنده در این مسئله اگر اظهارنظر نکنم بهتر است زیرا آنها به‌لج افتادند و اگر ما حرفی بزنیم، شرایط بدتر می‌شود. آنها می‌دانند که بنده مخالف با طرح تحقیق و تفحص هستم. به‌نظر بنده باید خود شورای شهر این کار را انجام دهد و این مسئله کار مجلس نیست. تا زمانی که ما در شورای شهر حضور داشتیم، من جزء طراحان تحقیق و تفحص از شهرداری بودم ولی متأسفانه این طرح رأی نیاورد و دوستان ما در شورای شهر معتقد بودند که به‌جای تحقیق و تفحص کار تحقیق و بررسی انجام شود که البته این طرح هم عملی نشد. بنده اعتقاد دارم که خود شورای شهر اگر واقعاً در رابطه با عملکرد شهرداری مسئله دارد، باید این کار را انجام دهد و نه اینکه مجلس به این مسئله بپردازد.

دوستی اظهار داشت: مجلس ما باید به موضوعات بسیار مهم‌تر و برنامه و مسائل کلیدی کشور بپردازد. ما الآن مشکلات بزرگتری داریم و مسئله امروز کشور ما مسائل اقتصادی و موضوعات دیگر است که در کشور ما می‌گذرد و مهم‌تر از این قضیه هستند. کمک به دولت و همفکری با دولت بسیار مهم‌تر از تحقیق و تفحص از شهرداری است.

عضو سابق شورای شهر تهران ادامه داد: بنده اعتقاد دارم که خود شورای شهر پنجم که الآن مشغول فعالیت هستند باید طرح تحقیق و تفحص از شهرداری را بررسی و آن را پیگیری کنند زیرا اگر مجلس به این موضوع وارد شود وقت زیادی از مجلس و شهرداری گرفته می‌شود اما این کار وظیفه شورای شهر است و جزء کارهای آن محسوب می‌شود و اگر هم که موردی از شهرداری می‌دانند باید به آن رسیدگی کنند و نتیجه را هم به افکار عمومی انتقال دهند. شورای شهر برای همین نوع کارها ایجاد شده است. اما وظیفه و کار مجلس چیزهای دیگری است و باید درپی حل مسائل و موضوعات مهم کشور مانند موضوع اقتصاد و یا موضوعات روز کشور باشند و آنها را پیگیری کنند.

وی بیان کرد: مجلس البته می‌تواند در هر زمان و در هر مقطعی در هر موردی از موارد و موضوعات کشور که صلاح بداند ورود و آن را رسیدگی کند یا طرح تحقیق و تفحص از آن را انجام دهد و برای این کار مانعی ندارد. اما به‌اعتقاد بنده این کار وظیفه شورای شهر است و مجلس باید به موارد مهم‌تر کشور رسیدگی و کار تحقیق و تفحص را هم به شورای شهر واگذار کند.