اجرای طرح «همسفره» در مناطق محروم تهران

 حمید رضا شیران، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه خدمات کمیته امداد در بخش‌های مختلف به‌ صورت هدفمند و زمان‌دار ارائه می‌شود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون علاوه بر ۸۲۱ کودک دارای سوء تغذیه که با همکاری خانه‌های بهداشت شهری و روستایی در سطح استان شناسایی‌ شدند؛ضمن اینکه مادران باردار و شیرده دچار سوء تغذیه نیز شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

وی به تشریح  اقدامات انجام شده برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال پرداخت و ادامه داد: برای هر کودک زیر پنج سال دچار سوء تغذیه ماهیانه به صورت میانگین ۷۰ هزار تومان به حساب آنها واریز می‌شود و بسته‌های مواد غذایی موردنیاز آنها با استفاده از منابع داخلی کمیته امداد تأمین و به آنها اختصاص می‌یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران افزود: بر اساس دستور غذایی کارشناسان علوم پزشکی استان تهران، سبد غذایی متناسب با نیاز تغذیه‌ای کودکان دچار سوء تغذیه  از طریق فروشگاه‌های طرف قرارداد کمیته امداد تهیه و به آنها داده می‌شود.

شیران تاکید کرد: با پایش مستمر و کنترل دوره‌ای کودکان دارای سوءتغذیه و سنجش سلامت این گروه در دوره‌های زمانی یکساله و بیشتر، کودکان بهبود یافته در قالب این طرح از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج‌شده و افراد جدید جایگزین آنها می‌شوند.

وی  به اجرای طرح «همسفره»  اشاره کرد و ادامه داد: این طرح با مشارکت نهادهای حمایتی و دانشگاه علوم پزشکی در حمایت از کودکان مبتلا به سوء تغذیه در 6 مرحله دو ماهه در مناطق محروم استان اجرا می‌شود که از ابتدای امسال تاکنون 377 میلیون تومان در استان تهران برای این امر هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه زمینه مشارکت خیران برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیرپنج سال نیز فراهم‌شده است، افزود: خیران می‌توانند با حمایت از طرح همسفره در تأمین منابع مالی موردنیاز برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال مشارکت کنند.

شیران با اشاره به اینکه سبد غذایی ویژه کودکان زیر پنج سال دچار سوء تغذیه شامل حبوبات، لبنیات، برنج، روغن، گوشت مرغ و ماهی است، گفت: طرح «همسفره» برای همه کودکان زیر6 سال اعم از تحت حمایت و نیازمند که دچار سوء تغذیه هستند، اجرا می‌شود.

وی همچنین به تغذیه زنان باردار و شیرده اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر کودکان دچار سوء تغذیه زیر 6 سال، مادران باردار و شیرده دچار سوء تغذیه نیز از طرح «همسفره» بهره مند می‌شوند که هر ماه سبد غذایی به ارزش هر سبد 100 هزار تومان به آنها اختصاص می‌یابد.