راهکار های طلایی برای دوری از مصرف گرایی

  اگر به دنبال یک خرید مناسب و کم هزینه هستید این مطلب را بخوانید:

به اندازه نیازتان خرید کنید
در هنگام خریدکردن به این موضوع فکر کنید که قرار نیست شما در آینده نزدیک گرفتار قحط‌سالی شوید. پس به میزان نیازتان خرید کنید. در این صورت می‌توانید برای صرفه‌جویی کردن هم برنامه‌ریزی داشته باشید. این را بدانید خریدی که تنها نیاز و احتیاجات ما را برطرف کند یک خرید خوب است. بهتر است پیش از خرید یک لیست تهیه کنید. تهیه یک لیست خرید باعث می‌شود که تنها مایحتاجی را که لازم دارید تهیه کنید.

این را بدانید «خرید یک تفریح نیست.»
«خریدگردی» یک اصطلاح غلط است که این روزها در جامعه ما رایج شده. توجه کنید گردش به منظور خرید یک تفریح نیست. پاساژگردی، برندبازی و گشت‌زنی در بازار را به عنوان تفریح انتخاب نکنید. تفریح کردن می‌تواند رایگان و کم‌‌هزینه‌تر باشد مثل مطالعه یا گپ‌وگفت‌ خانوادگی.

آن‌چه شما دارید بهترین است
امان از چشـم و هـــم‌چشمــی؛ نگذارید داشته‌های دیگران ملاک و معیار خریدهایتان باشد. بهتر است از اول ماه برنامه‌ریزی صحیح برای تهیه و خرید کالاها داشته باشیم. با بودجه‌بندی برای خرید هر کالایی به تناسب قیمتی که کالاها دارد پول پرداخت می‌کنیم. این کار می‌تواند مانع توجه به داشته‌های دیگران شود.

برای داشته‌هایتان ارزش‌ قایل شوید
از وسایلی که دارید درست استفاده کنید. مثلا بی‌دلیل در یخچال و فریزر را باز و بسته نکنید. جایگزین کردن همیشه کار ساده‌ای نیست. نکته دیگر جایگزین کردن داشته‌ها، به جای نداشته‌ها است. مثلا در گرانی مقطعی برخی از کالا​ها، می‌توان از کالاهای جایگزین آنها برای رفع برخی استفاده کرد، مثلا در گرانی گوجه‌فرنگی، می‌توانید از رب گوجه‌فرنگی استفاده کنید.

مهم است از کجا خرید کنیم
برای خرید کردن باید وقت گذاشت؛ خستگی و گرسنگی گاهی باعث می‌شود که خیلی عجولانه خرید کنیم. وقتی با نشاط و سر حال به خرید بروید انتخاب بهتری هم خواهید داشت. سعی کنید که برای خرید رفتن زمان‌بندی مناسب داشته باشید چون خرید نیاز به صرف وقت و زمان دارد بنابراین یک روز مشخص که وقت بیشتری دارید را برای خرید انتخاب کنید. ساعاتی از روز را که بهتر می‌توانید خرید کنید و حوصله بیشتری هم دارید برای خرید انتخاب کنید.