الویری: برخی در نشان دادن تخلفات شوراها بزرگنمایی می‌کنند

مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که امروز(پنجشنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه اخیرا تهاجم‌های وسیعی به خانواده شورا‌ها می‌شود؛ اظهار کرد: درخصوص دستگیری اعضای شورا خبر‌هایی می‌شنویم که با واقعیت تفاوت‌های زیادی دارد.

وی با اشاره به سخنان سخنگوی وزارت کشور درخصوص انحلال ۸ شورا و سلب عضویت ۲۸۳ نفر از اعضای شورا گفت: این مسائل بدون ذکر زمان مطرح شده است، این مسئله نه در طول مدت یک ساله شورای پنجم، بلکه در طول ۵ سال رخ داده است.

الویری افرود: در طول یک سال تنها ۲ شورا منحل شدند و این در حالی است که این افراد اجازه شکایت در دیوان عدالت اداری را دارند و ممکن است اتهام آن‌ها صحیح نباشد.

رئیس شورای عالی استان ها درخصوص اتهاماتی که به ۵ نماینده شورای شهر بابل وارد شده است، گفت: طبق قانون با متهمان برخورد می‌شود؛ باید بگویم در جوامع غیراخلاقی انتظار یک سویه عمل کردن، دام گذاشتن و طعمه گذاشتن وارد است.

الویری با زیر سوال بردن و تبلیغاتی کردن تخلف نمایندگان شورای شهر بابل تصریح کرد: میزان تخلفات شوراها را بزرگنمایی می‌کنند که هدف آن جز تضعیف شوراها نیست.

وی با اشاره به توطئه‌های خارجی، احتیاج به وحدت و همدلی را بیش از پیش لازم دانست و گفت: این گونه خبرپراکنی‌ها برای شورا‌ها به مصلحت نیست، باید در این روز‌ها وحدت ما بیش از پیش باشد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه در تصویب مصوبات مختلفی با دیوان عدالت اداری با مشکل مواجه شده‌ایم، گفت: جلساتی بین نمایندگان شورای عالی استان‌ها و دیوان عدالت اداری و شورای شهر تهران برگزار شده است و توانستیم با نگارش ویژه مانع ابطال لایحه‌ها شویم.

الویری افزود: لوایحی که مانع ابطال آن‌ها شدیم، تأثیرات بسزایی در میزان درآمد شهرداری داشتند، همچنین لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس در حال پیگیری است.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به لایحه مدیریت یکپارچه شهری، گفت: کمیته‌ای برگزار شد تا این موضوع را به صورت جدی بررسی کند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم، گفت: در حادثه کربلا با 3 نمونه شخصیت رو به رو می‌شویم؛ شخصیت اول امام حسین(ع) است که حاضر نیست تسلیم شود و تا پایان ایستادگی می‌کند، خود و فرزندانش شهید می‌شوند، از آب می‌گذرد، اما از آبرو نمی‌گذرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: شخصیت دوم یزید است که همه را تسلیم می‌کند، مخالف را نمی‌پذیرد و بی آبرویی را به جان می‌خرد تا به چیزی که می‌خواهد برسد.

الویری با بیان اینکه شخصیت سوم حادثه کربلا عمر بن سعد است، گفت: عمر سعد تا روز 8 محرم در تردید است، هم خدا را می‌خواهد هم خرما را؛ هم دنیا را و هم آخرت را می‌خواهد، هم جلب رضایت حسین را می‌خواهد هم جلب رضایت یزید، هم عبادت وی را می‌خواهد و هم احترام مردم و نه حاضر است از قدرت بگذرد و نه از دشنامی می‌گذرد.

وی افزود: عمر بن سعد تنها کسی است که به هیچکدام از چیزهایی که می‌خواهد نمی‌رسد. ما انسان‌ها نه جرأت حسین شدن را داریم و نه قدرت ابزار یزید شدن را داریم.

رئیس شورای عالی استان‌ها در پایان گفت: در وجود همه ما یک عمر بن سعد وجود دارد و من از عمر بن سعد شدن می‌ترسم.