این  علامت ها به شما هشدار می دهند که در معرض خطر آلزایمر هستید

معصومه صالحی، مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران در ارتباط با علائم آلزایمر، اظهار داشت:جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید از دوره کودکی سبک زندگی سالم را انتخاب کرد. بیماری آلزایمر روند سالمندی نیست و به طور کلی 10 علامت می‌تواند از نشانه‌های هشداری ابتلا به آلزایمر باشد.

وی با بیان اینکه هیچ وقت برای پیشگیری از آلزایمر دیر نیست، گفت: برای این کار مردم باید در هر سنی که هستند برنامه‌هایی داشته باشند که با آنها بتوانند مغز خود را فعال نگهدارند. همچنین لازم است که سبک زندگی خود را به سمت استفاده از سبزیجات و روغن‌های غیراشباع، گوشت سفید و حذف شیرینی تغییر دهند.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران افزود: سردرگمی در تشخیص زمان و مکان، دشواری در پیگیری مسائل زندگی، تغییرات در خلق و خو و رفتار و از دست دادن حافظه 4 نشانه هشداری ابتلا به آلزایمر است.

صالحی افزود: دشواری در انجام کارهای روزمره، اختلال در درک تصاویر و تشخیص اندازه و فاصله آنها،‌ دشواری در بیان منظور و ادای کلمات نیز سه مورد دیگر علائم هشدار‌دهنده بیماری آلزایمر است.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران خاطرنشان کرد: کاهش یا ضعف استدلال، جابه‌جا گذاشتن اجسام و کنار کشیدن از کار یا فعالیت‌های اجتماعی نیز از دیگر علائم آلزایمر به شمار می‌رود که جمعا ۱۰ مورد شد و افراد در صورت بروز هر کدام از این مشکلات باید با پزشک مربوطه مشورت کنند و یا با انجمن آلزایمر ایران و انجمن‌های آلزایمر استانی تماس بگیرند تا از راهنمایی‌های لازم در این زمینه بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده بیماران مبتلا به آلزایمر نیاز به حمایت مالی و روحی دارند و از آنجایی که بیماری آلزایمر پیشرونده و تحلیل‌برنده است و مراقبت بیمار مبتلا به آن، خانواده را خسته می‌کند.دولت در زمینه‌های مراقبت از این بیماران و همچنین هزینه داروهای آنها باید مساعدت لازم را به ویژه در شرایط اقتصادی کنونی داشته باشد.