انتقاد جدی امینی از نحوه برگزاری مراسم روز تهران

ابراهیم امینی در تذکرات پیش از دستور نود و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش اظهار داشت: روز گذشته روز تهران بود و در ۱۴ مهرماه ۱۲۸۶ تهران به عنوان دارالخلافه اعلام شد و از آن تاریخ تهران پایتخت ایران اعلام شد و این روز در تقویم با عنوان روز تهران ثبت شد. 

وی گفت: انتظار از مدیریت شهری این بود که روز تهران را فرصت مناسبی بداند و به معرفی تهران و انتظارات و مطالبات بپردازد. 

امینی ادامه داد: امیدواریم مدیریت یکپارچه شهری در تهران ایجاد شود. 

وی گفت:‌ این روز فرصتی است برای تعامل و گفت‌وگو با شهروندان، دولت، مجلس برای مشارکت بیشتر تا بتوانیم گره‌های تهران را باز کنیم و روز گذشته فرصتی بود برای به تصویر کشیدن آنچه که در تهران از ۱۲۸۶ تاکنون دیده است. 

نایب رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت:‌ متأسفانه برنامه‌ای که دیروز در خصوص روز تهران برگزار شد، در شأن تهران، ایران و مدیریت شهری و شهروندان نبود. 

وی خاطرنشان کرد: رئیس مرکز ارتباطات شهرداری هنوز تصورشان این بود که روابط عمومی بانک مرکزی که مراسم دیروز را در تالار وزارت اقتصاد برگزار کرد، در حالی که شهرداری‌ تهران تالارهای مجلل و خوبی دارد. 

امینی اظهار داشت: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بودجه قابل توجهی دارد که می‌تواند در خصوص فرهنگ‌سازی صرف کند، ولی روز گذشته به عنوان روز تهران چه کرده است؟ 

وی گفت: منطقی نبود چنین مراسمی با حضور شهروندان، علاقمندان و شخصیت‌های تأثیرگذار هنری و فرهنگی برگزار نشود. 

نایب رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: اگر معاونت فرهنگی و اجتماعی در اجرای این مراسمات عاجز است، این کار را هم مثل سایر کارها برون سپاری می‌کرد، لذا لازم است معاونت اجتماعی گزارشی در این خصوص ارائه دهد.