خسارت‌هایی که تهران از تغییر مدیران می‌بیند

ابوالفضل قناعتی در پاسخ به این پرسش که تغییر شهرداران چه خسارت هایی بر شهر تهران وارد می کند، گفت: با انتخاب آقای نجفی به عنوان شهردار، ۷۰ تا ۸۰ درصد مدیران شهری جابجا شده اند و همراه با این مدیران اصلی، حدود ۱۰ نفر از مدیران میانی نیز تغییر کرده اند. جابجایی مدیران در این سطح و به این میزان برای یک نهاد خدماتی آسیب زا است. با تغییر شهردار باز هم تغییری در سطح مدیریت مشاهده کردیم.

وی گفت: این مدیران تا با برنامه های شهری، مجموعه هایی که قرار است با آنها کار کنند، پروژه ها آشنا شوند و اطلاعات خود را به روز کنند، به خاطر این تغییرات باید محل خدمت خود را ترک کنند و این تغییرات هزینه بالایی بر شهر تحمیل می کند.

قناعتی ادامه داد: با توجه به شرایط کلی کشور و نرخ ارز، برخی از این پروژه ها ممکن است تاخیر در تکمیلشان با افزایش هزینه های بالایی روبرو شود و فهرست بهای آنها با تغییرات اقتصادی دچار تغییرات اساسی شود و گاهی به کندشدن روند تکمیل پروژه ختم شود که این موضوع تبعات اجتماعی نیز دارد و به ساکنان آن منطقه آسیب می زند و ممکن است این پروژه در دوره مدیران جدید دوباره با تغییراتی روبرو شود یا اصلاً در اولویت نباشد. آن زمان است که ساکنان کسانی که در مجاورت این پروژه عمرانی زندگی می کنند، دچار بلاتکلیفی می شوند.

این عضو شورای شهر چهارم با بیان اینکه عدم ثبات مدیریتی باعث میشود مدیران نتوانند تصمیمات قاطع و بلندمدت بگیرند، گفت: باید با توجه و دقت و بررسی همه جوانب انتخاب ها صورت بگیرد تا اینگونه تغییرات مدیریتی بر شهر و شهروندان لطمه نزند و برخی از زیرمجموعه های شهرداری به دلیل آنکه مدیران نمیدانند می مانند یا می روند، می توانند کاری را شروع کنند یا نه، انگار خاک مرده بر روی آن پاشیده شده است. امیدواریم فارغ از اینکه چه جریان فکری در شهر در حال تصمیم گیری است، این ثبات مدیریتی در شهرداری ایجاد شود زیرا معتقدیم با این روند خدمات شهری دچار مشکل می شود.