اعتبارات بهزیستی در سال ۹۸ بیشتر می شود

انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی وزارت رفاه و سازمان بهزیستی در خصوص تصویب لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اظهار کرد: این لایحه که با همکاری مجلس به تصویب رسید یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در این مدت بوده است.

وی تصریح کرد: قانون اشاره شده می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات معلولان را در حوزه‌های مختلف برطرف کند و بر همین اساس اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در سال آینده اجرا می‌شود علاوه بر اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای معلولان در سال 98 در حوزه توانبخشی پیش بینی شده است.

محسنی بندپی بیان کرد: با توجه به پیگیری‌ها صورت گرفته از طریق سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعتبارات اجرای قانون در لایحه بودجه 98 پیش بینی خواهد شد علاوه بر اینکه اعتبارات بهزیستی در سال آینده افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بکارگیری معلولان در دستگاه‌ها دولتی بر اساس قانون سهم 3 درصد و بیمه درمان و تکمیلی آنها بخشی از اقداماتی است که در سال آتی انجام خواهد شد ضمن اینکه تمهیداتی هم برای مناسب سازی معابر شده است.

وی با اشاره به اینکه تفاهنامه‌های با شهرداری‌ها کل کشور برای مناسب سازی معابر و مبلمان شهری شده است، گفت: امیدواریم سهم استان‌ها در این حوزه بیشتر شود ضمن اینکه تهران در حوزه مناسب سازی شرایط بهتری را نسبت به سایر استان‌ها دارد.