صدیقی: برخی تا رای می‌آورند فرعون می‌شوند و از کسی مشورت قبول نمی‌کنند
 حجت‌الاسلام صدیقی در ابتدای این برنامه با بیان اینکه پروردگار عزیز عالم را برای آدم و آدم را برای خودش خلق کرده است، گفت: خداوند به بشر ظرفیتی داده است که میل و کشش و تقاضای انسان محدود نیست. وی افزود: خواست، فرع بر ظرفیت و نیاز است و لذا همواره نیازها آدرس کمالات است و به آدم ایده می‌دهد و بشر در میان ایده‌های لایتناهی که خدا در وجود او قرار داده است یکی خواست خود خدا است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه هیچ موجودی در عالم بی‌اصل نیست، افزود: تنها موجودی که خداوند از روح خودش در او دمیده است و خواسته است که اصل او از روح بشود، انسان است. وی ادامه داد: اولین نیاز انسان به اصل خودش و هستی مطلق است و در این راه موانع زیاد است و انسان گرفتار حجاب‌های ضخیم است و طبق آیات قرآن، خود «خلق» حجاب است و نمی‌گذارد ما به اصل خود بازگردیم.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه انسان گرفتار سراب‌ها و حجاب‌های سرابی است و برداشتن این سراب‌ها کار آسانی نیست، اظهار داشت: راه برداشتن این سراب‌ها، محبت است، محبت واسط سوز است محبت دوئیت را تحمل نمی‌کند، محبت اتصال و ارتباط است و بدون آن نمی‌توان به جایی رسید. وی ادامه داد: ما تا اصرار اتصال به حق تعالی برایمان پیش نیاید، دور خودمان می‌چرخیم و تا دور خودمان می‌چرخیم، حائل‌ها و تکبرمان بیشتر می‌شود و ژست بُت‌مانند به خودمان می‌گیریم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: برخی تا رای می‌آورند فرعون می‌شوند و حاضر نیستند از کسی مشورت قبول کنند، خودشیفتگی او را مستبد می‌کند و می‌گوید هرآنچه من می‌گویم باید بشود. وی ادامه داد: ثروت هم انسان را هارون می‌کند، می‌گوید من خودم بازاریابی کرده‌ام، من خودم اقتصاد خوانده‌ام و غیره، و این «خودم»‌ها که به میان آمد، حجابی می‌شود که انسان را نسبت به اصل خود دچار ظلمت می‌کند.

حجت‌الاسلام صدیقی به موضوع آزادسازی شلمچه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: وقتی دشمن، شلمچه را برای دومین بار از ما گرفت، یکی از فرماندهان تعریف می‌کرد که پس از این اتفاق، در قرآن تفالی کرده بود و این آیه آمد، « فَإِذَا رَکِبُوا فِی الْفُلْکِ دَعَوُا اللَّهَ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ فَلَمَّا نَجَّاهُمْ إِلَى الْبَرِّ إِذَا هُمْ یُشْرِکُونَ »، که از این آیه متوجه شده بود که وقتی برای آزادسازی شلمچه عملیات کرده بودند، امیدشان به خدا بوده، اما وقتی پیروز شدند مغرور شده و خیال کردند که پیروزی را از خود می‌دانستند و از همین رو شکست خوردند.

وی  با بیان اینکه خدا هرآنچه را از ما می‌خواهد، به خاطر خود ما می‌خواهد، خطاب به حاضران در این اجلاس گفت: در این جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که شما در آن قرار دارید و کارتان به مراتب سخت‌تر از ‌جبهه جنگ است، تا انسان بر خودش پیروز نشود، نمی‌تواند جامعه را از ظلمات نجات دهد و جامعه را منتظر امام زمان(عج) کند.

امام جمعه موقت تهران به ۳۰ سال سکانداری موفق رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: گاهی پیش می‌آید که برخی از ولایت‌مداران علیه نائب امام زمان(عج) می‌شوند و این در حالی است که مقام معظم رهبری در همه جهات زاهدانه عمل می‌کنند و در طول سالیان طولانی زعامت خود کمترین انحرافی برای ایشان ایجاد نشده است و خطوط اصلی انقلاب اسلامی را خط قرمز خود می‌داند. وی ادامه داد: ایشان در دیدارهای فراوانی که با اساتید و فرهیختگان و با قشرهای مختلف مردم و یا دیپلمات‌های خارجی دارند همیشه از موضع اقتدار صحبت کرده‌اند و بلندگوی ائمه اطهار(ع) بوده‌اند و در شرایط طوفانی همیشه آرامش داشته‌اند و این آرامش را به جامعه تزریق کرده‌اند.

 وی به فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی توصیه کرد: خودتان را بنده خدا بدانید و در کارتان کم نگذارید اما کارتان را بت خود نکنید و توقع اینکه چرا رئیس نشدم و چرا اسمی از من برده نشد و غیره را در خود ایجاد نکنید و صرفا اصرار بر بازگشت به بازگشت به اصل و رجوع به حق را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام صدیقی اظهار داشت: اگر انسانی ‌بی‌درد بود قطعا به دنبال چاره نیز نخواهد بود، اما وقتی درد و اضطرار آمد انسان حرکت می‌کند و به دنبال علاج می‌گردد. وی افزود: انتظار به معنای آماده‌باش است، انتظار به معنای قدم در سنگر گذاشتن و از خود گذشتن است و تا این پیش نیاید ظهور رخ نخواهد داد.

وی در پایان به موضوع یمن اشاره کرد و گفت: مردم یمن امروز حجت بر خلایق هستند و بدون حامی هر آنچه دارند را با اتکای به خدا به میدان آورده‌اند و پنجه در پنجه استکبار در حال مبارزه هستند و این استقامت آنها نشانه ایمان است و نشان می‌دهد خون بر ششمشیر پیروز خواهد شد.

سومین اجلاس ملی اصحاب عشق با موضوع «انقلاب اسلامی و اقتصاد مقاومتی»، با حضور فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از سراسر کشور از چهارشنبه ۲۸ آذرماه الی جمعه ۳۰ آذرماه در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار خواهد شد.