وقتی ورزش می‌کنیم در بدن ما چه اتفاقی می افتد؟

ورزش کردن روزانه برای افراد مزایای زیادی را به دنبال دارد، اما آیا این مزایا شامل افرادی نیز می شود که هر چند روز یک بار ورزش می کنند؟

به طور کلی، هر نوع ورزشی مزایای فیزیکی و ذهنی متعددی دارد که وابسته به نوع ورزشی است که افراد انجام می دهند، مثل افزایش بازده قلبی عروقی و تراکم استخوان، بازده متابولیسم بیشتر، تقویت توده های عضلانی بدون چربی و البته کاهش چربی بدن.

از دیگر مزایای ورزش کردن داشتن احساس خوب فرد نسبت به اندام خودش است که می تواند منجر به خیلی اتفاقات خوب دیگر شود. برای اطمینان از این موضوع می توانید پای صحبت های مدل های لباس بنشینید تا بفهمید آن ها از چه مزایایی بهره می برند.

محققان بر این باورند که ورزش کردن تاثیر زیادی روی دید افراد، مخصوصا خانم ها نسبت به خودشان دارد، چرا که خانم ها به طور کلی تمایل دارند که احساس بدی نسبت به اندام خودشان داشته باشند. داشتن این احساس بد می تواند منجر به کاهش اعتماد به نفس، افسردگی و حتی ایجاد اختلال در غذا خوردن آن ها شود.

مزیت دیگری که ورزش کردن با خود به همراه دارد، تاثیر فیزیولوژیکی اساسی رو تمام بخش های مغز است. تحقیقاتی بیشتری در زمینه انجام شده است که نشان می دهد ورزش کردن فعالیت لایه بیرونی مغز را که کنترل مهارت های مربوط به عملکرد اجرایی مثل حافظه و تمرکز است را افزایش می دهد. همچنین ورزش کردن می تواند میزان اسید لاکتیک خون را افزایش دهد و باعث می شود تا بدن انرژی بیشتری داشته باشد.

ورزش کردن منظم می تواند تاثیرات مثبت زیادی روی فرد داشته باشد. ورزش کردن میزان سه ماده شیمیایی در بدن را افزایش می دهد: سروتولین، دوپامین و نورآدرنالین. این سه ماده شیمیایی انتقال دهندگان عصبی هستند که باعث خوب شدن حالت روحی فرد و کاهش افسردگی می شود.