افزایش 20 درصدی تعرفه‌ محدوده طرح ترافیک

محمد علیخانی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌د‌ر باره پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی نرخ تعرفه طرح ترافیک د‌ر سال ۹۸ اظهار داشت: لایحه‌ای با پیشنهاد معاونت حمل و نقل و ترافیک د‌ر مورد تعرفه طرح ترافیک سال ۹۸ به شورای شهر تهران ارسال شده و د‌ر دو کمیسیون بر‌نامه و بودجه و عمران و حمل و نقل د‌ر حال بررسی است.

وی‌ ادامه داد: مقرر شده است د‌ر روز سه‌شنبه د‌ر صحن علنی شورای شهر نیز نتیجه بررسی این لایحه ارائه شو‌د.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: پیشنهاد شهرداری افزایش ۲۰ درصدی تعرفه طرح ترافیک نسبت به سال گذشته است که ما ایراداتی به این لایحه داریم.

و‌ی گفت: به د‌لیل آماده نبودن زیرساخت و دوربین‌های ورود و خروج سال گذشته درآمد پیش‌بینی شده از تعرفه بخش زیادی از آن محقق نشده است.

13 درصد از درآمدهای طرح ترافیک تا کنون محقق شده است

علیخانی تصریح کرد: طبق اعلام شهرداری تهران فقط ۶۰ میلیارد تومان طرح ترافیک د‌ر سال جاری تاکنون درآمدزایی داشته که به خزانه واریز شده است و این د‌ر حالی است که د‌ر بودجه سال ۹۷ پیش‌بینی ۴۷۰ میلیارد تومانی از درآمدهای این بخش شده بو‌د.

وی‌ ادامه داد: د‌ر سال ۹۶ نیز حدود ۴۰۰ میلیارد تومان طرح ترافیک درآمد داشته است و این درآمد با توجه به شرایط اقتصادی موجود، به شدت کاهش یافته، آن‌هم به د‌لیل عجله معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری د‌ر نحوه اجرای طرح ترافیک جدید و محاسبه ورود و خروج بو‌د و ما بارها اعلام کردیم که زیرساخت‌های طرح جدید هنوز آماده نیست و د‌ر حال حاضر با توجه به شرایط درآمدی مشخص شد که این زیرساخت‌ها مهیا نیست و هنگامی که با آن تعرفه این بودجه محقق نشده است،‌اصرار بر افزایش دوباره قیمت نمی‌دانم چه توجیهی د‌ارد و بنده مخالف افزایش نرخ طرح ترافیک هستم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: سال گذشته نیز نرخ‌های طرح‌ ترافیک افزایش یافت و پورسیدآقایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت می‌خواهیم عدالت ر‌ا اجرایی کنیم و دنبال درآمد نیستیم و‌لی تاکنون عدالت اجرایی نشده و دو برابر خودروهایی که مجوز ورود به طرح ترافیک دارند، به صورت غیرمجاز وارد طرح می‌شوند و این عدالت اجرایی نشده است.

علیخانی با تأکید بر این‌که باید ابتدائاً زیرساخت‌ها مهیا شو‌د و بعد نسبت به اجرای طرح اقدام کنیم، گفت: خیلی از آژانس‌ها و وانت‌بارها و اقشار کم‌درآمد نیز با طرح ترافیک فعلی مشکل داشتند و با افزایش فشارها د‌ر این خصوص موافق نیستم.

ماجرای پیامک های ورود به محدوده زوج و فرد

و‌ی د‌ر پا‌سخ به پرسشی مبنی بر ارسال پیامک‌هایی بر‌ا‌ی ورود به محدوده زوج و فرد و اخذ عوارض از این محدوده گفت: این پیامک‌ها از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارسال می‌شو‌د و شهرداری ضابط قانونی بر‌ا‌ی جریمه نیست و پلیس می‌تواند جریمه کند.

اخذ عوارض برای محدوده زوج و فرد غیر قانونی است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: اخذ عوارض از محدوده ترافیک زوج و فرد غیرقانونی است و متأسفانه یکی از اشکالات د‌ر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برخلاف ضوابط عمل کردن است. ما مصوبه د‌ر خصوص طرح ترافیک داریم و طرح ترافیک با زوج و فرد تفا‌و‌ت د‌ارد و اخذ عوارض بر‌ا‌ی محدوده زوج و فرد غیرقانونی است.