فاصله گرفتن مردم از ارزش‌های دینی سبب آسیب رسیدن به انقلاب می شود

 حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که جمعه شب به مناسبت دوازدهم بهمن سالروز ورود امام امت به میهن اسلامی در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی سخن می‌گفت، یک سری از سنت‌های الهی از جمله سپردن سرنوشت هر قومی به دست خود آنان را تغییرناپذیر دانست و اظهار کرد: اگر مردم موفقیت می‌خواهند، باید برای ایجاد قسط و عدالت تلاش کنند.

وی با بیان اینکه خداوند نصرتش را منوط به نصرت دادن مردم کرده است، گفت: قرآن می‌فرماید: اگر خدا را یاری کنید، خداوند شما را یاری خواهد کرد و اگر خداوند را فراموش کنید، خدا شما را دچار فراموشی می‌کند.

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت با اشاره به اینکه زندگی انسان با دیگرموجودات تفاوت دارد، افزود: فرشتگان غیر از اطاعت خدا کاری انجام نمی‌دهند، اما انسان آزاد است و می‌تواند برای خود تصمیم بگیرد، در قضیه انقلاب نیز برخی از مردم در خرداد سال ۴۲ خوف پیدا کردند، لذا پیروزی انقلاب اسلامی سال‌ها به تعویق افتاد.

وی در ادامه حضور مردم در صحنه، پیروی از امام خمینی (رض) و مجاهدت برای احیای ارزش‌های الهی را از عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ توصیف و با برشمردن آفات و تهدیدات انقلاب تأکید کرد: این گونه نیست که در همه وقت مردم از نصرت خداوند برخوردار و همیشه پیروز شوند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر فاصله گرفتن مردم از ارزش‌های دینی را نخستین تهدید عنوان کرد که می‌تواند انقلاب اسلامی را دچار مشکل کند.

وی گفت: اگر مردم آرام آرام از ارزش‌های دینی مانند نماز، روزه، حجاب، عدالت و غیره فاصله گیرند، زندگی آنان دچار سختی می‌شود. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: کسی که از یاد من فاصله بگیرد، زندگی اش دچار سختی و مشقت خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تأکید بر اینکه مردم باید به همه ارزش‌های دینی پیوسته توجه داشته و برای تحقق آن تلاش کنند، افزود: حمایت خداوند متعال زمانی شامل حال مردم خواهد شد که حفظ و حراست از دین و ارزش‌های دینی را مورد توجه قرار دهند و مراقب ایمان خود باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر دومین تهدید را عدم توجه به شایسته سالاری در مدیریت جامعه خواند و خاطرنشان کرد: خداوند اداره و مدیریت جامعه را به دست مردم سپرده است و زمانی جامعه در مسیر درست حرکت خواهد کرد که شایستگان اداره آن را عهده دار شوند.

وی افزود: خداوند پیامبران و ائمه معصومین را فرستاد تا در فکر و عمل به مردم کمک کنند و کسی که این بزرگواران را الگوی خود قرار دهد، موفق خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تأکید براینکه سوء مدیریت باعث به هم ریختگی و متلاشی شدن جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت انتخاب مدیران شایسته جامعه مسیر درست را طی خواهد کرد، این سنت الهی برگشت ناپذیر است. لذا نمی‌توان از مدیر ضعیف انتظار داشت جامعه را اصلاح کند.

وی به مردم توصیه کرد: در انتخاب مسئولان از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و غیره حتما تحقیق و افراد شایسته را انتخاب کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین لزوم پرهیز از ظلم در جامعه اسلامی را یادآورشد و گفت: در مدیریت‌های دینی نباید به کسی ظلم شود، ظلم شهر‌ها را ویران و کشور را نابود می‌کند.

وی ظلم را تهدیدی بزرگ برای انقلاب دانست و افزود: وظیفه حکومت احقاق حق مظلومان است و مسئولان جمهوری اسلامی باید با تمام توان جلوی ظلم را بگیرند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تأکید بر اینکه حکومتی که به مردم ستم کند، عمرش کوتاه می‌شود، خطاب به مسئولان نظام گفت: اگر مردم را از دست بدهید دیگر بر چه کسی می‌خواهید حکومت کنید؟ اگر ظلمی در جامعه اسلامی اتفاق بیفتد و کسی جلوی آن را نگیرد، عذاب که آمد‌تر و خشک را با هم می‌سوزاند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر تهدید چهارم را اختلاف دانست و گفت: انقلاب اسلامی در سایه وحدت و همبستگی مردم به پیروزی رسید، همه دنبال خدا بودند و خداوند کمک کرد تا انقلاب پیروز شد.

وی با بیان اینکه جامعه اکنون گرفتار مشکل اختلاف است، افزود: برای انتقاد باید راه صحیح را برگزید، چراکه اختلاف موجب می‌شود همه هلاک شوند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از برخی اظهارات که در سخنرانی‌ها، رسانه‌ها و تریبون‌های عمومی مطرح و به یکدیگرحمله می‌کنند انتقاد کرد و گفت: افرادی که به خاطراین گروه و آن گروه به یکدیگر حمله‌ور می‌شوند و در انتخابات آبروی یکدیگر را می‌برند و بعد هم می‌خواهند روی صندلی ریاست و کرسی مسئولیت بنشینند بدانند در مقابل نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از افراد لایق این کشور که به شهادت رسیدند تا ندای توحید در جامعه بلند شود، مسئول بوده و باید پاسخگو باشند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اختلاف را سم مهلک برای جامعه دانست و تأکید کرد: دشمن اگر در جبهه داخلی انسجام ببیند، هیچ کاری نمی‌تواند بکند.

وی تهدید بعدی را عدم مشورت ذکر کرد و با اشاره به اینکه پیامبراکرم (ص) با وجودی که عقل کل بود، با مردم مشورت می‌کرد، گفت: مشورت نکردن افراد را گرفتار استبداد می‌کند، ما نباید تصور کنیم که عقل کل هستیم، لذا برای حل مشکلات هر بخش باید از دیدگاه خبرگان و افراد متخصص استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تأکید بر اینکه سوء مدیریت برای مردم پذیرفتنی نیست، تأکید کرد: خداوند رهبری فرهیخته، عالم، مجاهد، فقیه، متفکر، سیاستمدار، مدیر و مدبر به ما عطا کرده که فصل الخطاب است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر توجه به آرامش در بخش اقتصاد و اشتغال نسل جوان را ضروری خواند و تصریح کرد: با اختلاف و فرافکنی جامعه رو به عقب می‌رود، مردم باید مراقب باشند و با ادامه راه شهیدان از انقلاب پاسداری کنند تا به دست نااهلان نیفتد.