قوانین رسیدن به موفقیت

انسان‌هایی که در دنیای پر سرعت امروزی زندگی می‌کنند به این واقعیت رسیده‌اند که بدون تلاش به هیچ موفقیتی دست پیدا نخواهند کرد. موفقیت تنها برای کسانی است که هزینه‌ی آن را با تلاش‌های بی‌وقفه‌ی خود پرداخت می‌کنند. هیچ‌یک از افراد موفق یک شبه به جایگاه فعلی خود دست پیدا نکرده‌اند. بلکه با هر بار شکست مصمم‌تر از قبل هدف خود را دنبال کرده‌اند.

چند قانون جهانی موفقیت را باهم مرور خواهیم کرد که در عین سادگی موثر و کارساز هستند. باید بگوییم که این فهرست به هیچ وجه تمام عیار نیست، ولی با این حال، این نقطه شروع بسیار خوبی است که از آن برای ایجاد یک نقشه راه برای داشتن زندگی موفق، استفاده کرد.

موفقیت همیشه شاد و شیرین نیست

قطعاً تعریف هر یک از ما از مفهوم موفقیت، با تعریف دیگری متفاوت است (ما قبلاً در مطلبی تحت عنوان رابطه بین سطح انتظارات و موفقیت و رضایت، در این باره حرف زده‌ایم و‌ای کاش، فرصت کوتاهی داشته باشید و در آن بحث مشارکت کنید). اما اگر معنای رایج موفقیت را در نظر بگیریم، باید بپذیریم که دنیای انسان‌های موفق، همیشه هم آنقدر که از بیرون به نظر می‌رسد شاد و شیرین نیست.

اینکه برداشت ما از موفقیت و رسیدن به هدف‌ها و مطلوبیتی که برای ما دارند، با آن چیزی که در عمل روی می‌دهد تفاوت دارد و ظاهراً موفقیت سفری است که در آن رویای رسیدن به مقصد، شیرین‌تر از تجربه‌ی حضور در شهر مقصد است.

عدم ترس از شکست را استارت بزنید

طوری که اغلب ما در زندگی هایمان یاد گرفته ایم، این است که شکست چیز بدی است. شکست تقریبا همیشه روبروی موفقیت قرار می‌گیرد با این حال بدون شکست راه‌های کمی برای موفقیت را خواهید دانست. هیچ کس تا به حال همه کار‌ها را کاملا درست انجام نداده است. اما اکثر افرادی که برخی از موفقیت‌ها را تجربه کرده اند، در برخی موارد شکست خورده اند.

موفقیت، نقطه‌ی توقفی ندارد

شاید شما هم، به روزی فکر کنید که خانه‌ی بزرگی در شهر خود داشته باشید و دو ویلای ساحلی بزرگ در شمال و جنوب کشور و شاید هم چند اقامتگاه تفریحی در بیرون کشور. سپس به یک صندلی چوبی کلاسیک که در کنار استخر یا آب دریا قرار گرفته و می‌توان همزمان با آفتاب گرفتن، کمی مطالعه هم کرد. این صحنه‌ی رویایی را صرفاً در فیلم‌ها می‌توان دید. در دنیای واقعی افراد شکست خورده و ورشکسته‌ای که از دست طلبکاران خود در گریز هستند، بیشتر این شانس را دارند که در سکوت و تنهایی، چنین لذتی را تجربه کنند!

کسی که در مسیر رشد و موفقیت قرار گرفته، احتمالاً در کنار آن صندلی چوبی، موبایل و لپ تاپ و اینترنت لازم خواهد داشت. او احتمالاً نمی‌تواند از این وسیله‌ها بیش از چند ساعت فاصله بگیرد. آرزویش این است که بتواند زمانی یک هفته گوشی موبایل خود را خاموش کند یا لپ تاپش را با خود نبرد.

هنوز کسانی را پیدا می‌کنید که می‌گویند اگر به سطح مطلوب موفقیت خود برسند، دیگر بیش از حد تلاش نمی‌کنند. آن‌ها می‌کوشند از زندگی لذت ببرند. آن‌ها افراد موفق و ثروتمند اطراف خود را به حرص و طمع متهم می‌کنند و معتقدند که دارایی آن‌ها برای پشتیبانی از چند نسل بعدی‌شان هم کافی است. اما هنوز نمی‌توانند متوقف شوند.

ریسک کنید

 

وقتی که ریسک کنید زندگی بیشتر سرگرم کننده و هیجان انگیز می‌شود. در پایان روز حقیقت این جمله وجود خواهد داشت، "هیچ چیز جالب توجهی وجود ندارد، هیچ چیزی به دست نیامد. "، اما باید محاسبه شود - ریسک را نباید به خاطر ریسک بودنش گرفت. موقعیت‌ها ممکن است در بزنند، اما ممکن است خیلی منتظر نمانند. آماده باشید با اولین در زدنش وارد یک ماجراجویی شوید. یک زندگی موفق شامل عدم پشیمانی نسبت به ریسک‌های انجام شده است.

به دنبال یک مربی و الگوی خوب باشید

در حالی که مزایای شکست وجود دارد، شکست برای بازنده‌ها محدود می‌شود؛ روی موفقیت کار کنید و با شکست درگیر شوید و آن را به عنوان یک محصول جانبی یک طرح به خوبی توسعه یافته بدانید. بهترین راه برای رسیدن به موفقیت و محدود کردن شکست، کار کردن با کسی است که قبلا در همان جاده قرار داشته. تعداد مسیر‌های زیادی وجود دارد که می‌توانیم در آن‌ها به سوی موفقیت حرکت کنیم.