افتتاح اولین خانه امن غیردولتی زنان پایتخت

 حبیب‌الله فرید در مراسم افتتاح اولین خانه امن غیردولتی برای زنان گفت: زمانی که می‌خواهیم آسیب‌شناسی درستی داشته باشیم باید خانواده،‌ محله و شرایط اقتصادی را رصد کنیم تا الگوی کاملی به دست بیاوریم.

وی افزود: بخشی از سیاست‌ها در این زمینه به سیاست‌های کلان برمی‌گردد و در برخی مواقع بحران‌های اقتصادی بر نحوه تعامل در خانواده و آسیب‌ها اثرگذار است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور  گفت:‌این مسائل مورد توجه ما بوده و به همین دلیل گزارش‌هایی به مسؤولان بالا داده‌ایم تا حمایت بیشتری از اقشار آسیب دیده شود.

فرید بر مدیریت موردی آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: مداخلات پیشگیرانه قاعده هرمی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند باشد و اگر می‌خواهیم به سمت جامعه‌ای عاری از خشونت برویم باید در این زمینه بیشتر کار کنیم.

وی گفت: سبک زندگی و مهارت‌های اجتماعی و به طور کلی توجه به سلامت اجتماعی از مواردی است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. چرا که در بحث خشونت موضوعات متنوعی وجود دارد و چنانچه یک زن در معرض آسیب یا خشونت قرار گیرد، نحوه مداخله متفاوت می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور  گفت:۲۴ خانه امن در کشور راه‌اندازی شده با توجه به نیاز امروز به خانه‌های بیشتری احتیاج داریم و باید برای خیرین تسهیل‌گر باشیم.

فرید از اعطای کمک ۱۵۰ میلیون تومانی بهزیستی به اولین خانه امن غیردولتی در تهران خبر داد.