میرلوحی: تحقق مدیریت یکپارچه شهری یک الزام به شمار می‌رود

محمود میرلوحی در صد و سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به روز شوراها و سالروز بزرگداشت شهید آیت‌الله مطهری (روز معلم)، همچنین روز کارگر اظهار داشت:‌در حال حاضر معلمان در روستاها و دورترین نقاط کشور مشغول آموزش افراد هستند و حتی همراه با عشایر نیز با آنها حرکت کرده و در جهت آموزش آنها گام برمی‌دارند.

وی گفت: کارگران در تولید، صنعت، صادرات، تکنولوژی و ... مؤثر بوده‌اند و با همکاری آنها کشور سرپا نگه داشته شده است.

میرلوحی به روز شوراها اشاره کرد و گفت: افراد زیادی در تحقق فعالیت شوراها نقش داشته‌اند و 20 سال پیش از انقلاب مسئله شورها به تعلیق افتاد و در چند مرحله بازنگری به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه 120 نفر امروز از چهره‌های معتمد مردم با تحصیلات در صحنه شورای شهر و روستا فعالیت دارند، گفت: در مجلس ششم اولین لایحه واگذاری 23 مأموریت اجرایی دستگاه‌ها را به مجلس بردیم ولی با عدم اعتقاد به شورا مواجه شدیم. 

این  عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: مدیریت یکپارچه هنوز آرزو است و متأسفانه موازی‌کاری سبب دردسر می‌شود تحقق مدیریت یکپارچه شهری امروز به مصلحت کشور است و یک الزام به شمار می‌رود.

میرلوحی با اشاره به اینکه بنگاه‌داری تبعات زیادی برای اقتصاد و سلامت  اداری کشور دارد، گفت: در اصل‌های مختلف‌ قانون اساسی به نقش شوراها در حوزه‌های مختلف اشاره شده که لازم است بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.