مزد کارگران در نیمه دوم سال افزایش می یابد؟

 هادی ابوی، با اشاره به برگزاری جلسات مزد از اواخر آذر ماه گفت: تشکیل کارگروه ها و مذاکرات مزدی کمی دیر شده ولی کارگران معوقات و مطالبات از قبل مانده‌ای دارند مثل حق مسکن که باید تکلیف آنها روشن شود.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: اگر چه مرکز آمار ایران و بانک مرکزی متولی رسمی اعلام نرخ تورم هستند ولی این مراجع دولتی هستند و نرخ تورم را سر جمع گرفته و طوری محاسبه می‌کنند که در انتهای سال معمولا خود را پایین‌تر نشان می‌دهد در حالی که این کاهش برای خانوارهای کارگری محسوس نیست.

ابوی ادامه داد: رقم دستمزد در حالی در روزهای پایانی سال تعیین می‌شود که در ماههای آغازین سال بعد با رشد قیمت حامل‌های انرژی و بسیاری از اقلام خوراکی مواجه می‌شویم و افزایش دستمزدها تنها تا 10 روز اول ماه جواب می‌دهد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید: جامعه کارگری امیدوار بود که با اجرای برجام چرخ کارخانه‌ها می‌چرخد و اشتغال رونق می‌گیرد ولی نه تنها این اتفاق نیفتاد و کام کارگران شیرین نشد بلکه رنگ و لعاب هم از سفره کارگران رفت.

وی در پایان گفت: جامعه کارگری به شعارهای حمایتی دولت یازدهم امید بسته و منتظر بود تا با تحقق وعده‌های دولت سفره‌ کارگران رنگین شود ولی به تدریج رنگ و لعابی هم که داشت از بین رفت و بسیاری از مطالبات کارگران بی نتیجه باقی ماند.