سخنان زیبای دولت یازدهم و سفره های خالی کارگران

گروه اقتصادی - محمد سلمانی با بیان این مطلب اظهار کرد: در سال 92 کشور با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کرد و ریس جمهور و دولتمردان در این مدت بارها از وجود مشکلات و ... سخن گفته اند اما متاسفانه بررسی عملکرد آنها نشان می دهد هیچ توجهی به راهکار اساسی حل این موارد یعنی اقتصاد مقاومتی نشده است.

به گزارش افکارنیوز، وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها بر اجرای اقتصاد مقاومتی و ممانعت از واردات بی رویه کالاها و ... تاکید کرده اند اما دولت باید پاسخ دهند چرا با وجود گذشت سه سال هنوز نتوانسته کاری از پیش ببرد؟

وی تصریح کرد: در سال های گذشته رکود بسیاری از لایه های اقتصاد را دربرگرفته و سبب تعطیلی واحدهای تولیدی شده است به طوری که حدود 14 هزار واحد صنعتی و کارخانه تعطیل شده و یا به صورت نیمه تعطیل درآمده اند .

وی ادامه داد: تعطیلی این واحدها منجر به تعدیل نیرو اخراج تعداد زیادی از کارگران شده در حالی که دولت مدعی ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و .. است.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم گفت: دولت برای کنترل رکود و به صفر رساندن آن باید منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی را مد نظر قرار داده و شرایط بهبود فضای کسب و کار، ارتقاء وضعیت معیشت کارگران و ... را برنامه ریزی کند.

وی تاکید کرد: دولت در سه سال گذشته تنها از اقتصاد مقاومتی سخن گفته و در عمل اقدامی انجام نداده است و نبود برنامه و بی انگیزگی در بدنه دولت سبب وضعیت نابسامان فعلی واحدهای تولیدی و صنعتی شده است.

سلیمانی گفت: دولت بارها از رشد مثبت اقتصادی، کنترل و مهار تورم و ... سخن گفته اما مردم این موارد را در سفره های خود لمس نمی کنند متاسفانه به سبب مشکلات فراوان اقتصادی سفره های مردم و به ویژه کارگران هرروز خالی تر و کوچکتر می شود.

وی تاکید کرد: در یک سال باقی مانده از عمر دولت یازدهم و با همین روند بعید می دانم اتفاق خاصی در بخش اقتصاد و به ویژه صنعت و تولید را شاهد باشیم.