کره‌جنوبی و ژاپن پیشتاز سود سهام بازارهای آسیایی

روز چهارشنبه سهام آسیایی به رشد خود ادامه داد و بازارهای کره‌جنوبی و ژاپن در سود سهام پیشتاز بودند. هم چنین سرمایه‌گذاران تاثیر افزایش طولانی مدت قیمت نفت و انتشار شاخص مدیران خرید کایشین چین را که انتظارها را برآورده کرد، هضم کردند.

در آمریکا، درحالی که سرمایه‌گذاران بر ترکیبی از دیدارهای بانک مرکزی و جزئیات مربوط به برنامه کاهش مالیات تمرکز کرده‌اند، بازارها اندکی بالاتر بسته شد.

با کمی افزایش در قیمت نفت و سوددهی سهام انرژی، شاخص نیکی۲۲۵ ژاپن ۱.۶۵ درصد جهش کرد. سهام خودروسازان هم رشد کرد درحالی که سهام شرکت‌های تکنولوژی نتایج مختلفی را از خود نشان دادند؛ میتسوبیشی موتور۱ درصد افزایش یافت و این‌پکس ۳.۴ درصد رشد کرد. سهام سونی پس از اعلام نتایج فراتر از انتظار جهش خارقالعاده ۱۰.۸۳ درصدی را تجربه کرد.

در شبه‌جزیره کره، شاخص کوسپی با تقویت بخش تکنولوژی، ۱.۱۸ درصد جهش کرد. سامسونگ الکترونیکس ۳.۶۷ درصد و هاینیکس ۳.۸۹ درصد جهش کردند.

کمی پایین‌تر شاخص اس‌اندپی/ای‌اس‌اکس۲۰۰ با رشد سهام انرژی افزایشی ۰.۵ درصدی را تجربه کرد. سانتوس ۱.۷۸ درصد رشد کرد و بیچ انرژی ۸.۴۶ درصد جهش کرد.

بازارهای بزرگ چین هم با سود همراه بودند؛ شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۵۳ درصد رشد کرد و در سرزمین اصلی هم شاخص کامپوزیت شانگ‌های ۰.۱۸ درصد رشد کرد و کامپوزیت شن‌زن ۰.۳۳ درصد به ارزش خود افزود.

شاخص مدیران خرید کایشین چین در اکتبر انتظارات را برآورده کرد و به رقم ۵۱.۰ رسید.

سهام در آمریکا هم در پایان روز سه‌شنبه اندکی بالاتر بسته شدند و هم میانگین صنعتی داوجونز و هم اس‌اندپی۵۰۰ هردو به هفتمین سود پیاپی ماهیانه خود در اکتبر دست یافتند.

دلار قبل از جمع‌بندی اجلاس فدرال رزرو تقویت شد و شاخص دلار به رقم ۹۴.۶۷۷ رسید.

ارز آمریکا در مقابل ارز ژاپن رشد کرد و از نرخ برابری ۱۱۳.۱۶ ین روز دوشنبه امروز به ۱۱۳.۸۶ ین رسید.