قیمت گوشت ثابت می ماند

علی اصغر ملکی رییس اتحادیه گوشت گوسفندی از ثبات نرخ گوشت گوسفندی در بازار خبر داد و گفت: اکنون هرکیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 38 هزار و 500 تا 39 هزار تومان به مغازه دار و 42 تا 43هزار تومان به مشتری عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه نوسان خاصی در بازار گوشت رخ نخواهد داد، افزود: با توجه به عرضه مناسب دام و توزیع گوشت های وارداتی در بازار مشکل خاصی رخ نخواهد داد.

ملکی از ممنوعیت ذبح بره ماده در کشتارگاه ها خبر داد و گفت: با وجود آنکه کشتار بی رویه بره‌های ماده در سال‌های گذشته تاثیر بسزایی در افزایش قیمت گوشت در بازار داشته است، از این‌رو سازمان دامپزشکی با اتخاذ سیاست جایگزینی گوشت های وارداتی، ذبح بره های ماده را ممنوع اعلام کرده است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه 80 درصد گوشت های وارداتی از استرالیا وارد می شود، بیان کرد: اکنون هر کیلو گوشت استرالیایی با نرخ مصوب 33 هزارتومان در فروشگاه‌های زنجیره ای و میدان میوه و تره بار عرضه می شود که  افزایش واردات در ثبات بازار گوشت تاثیرگذار بوده است.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت گوشت و دام زنده در اربعین حسینی را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به عرضه مناسب دام در میادین، نوسان خاصی نخواهیم داشت.