تلاش وزارت اقتصاد در جهت بهبود فضای کسب‌وکار

به گزارش افکار نیوز ، نایب رئیس اتاق بازرگانی بیان داشت: دولت و بخش‌خصوصی باید در فضای تعاملی سعی کنند تا این پتانسیل‌های درونی اقتصاد کشور را به شکوفایی برسانند. آنچه به بهبود وضعیت امروز اقتصاد ایران کمک می‌کند، هم‌افزایی خبرگان اقتصادی بخش‌خصوصی به همراه دولت است. به طور نمونه برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو که محلی برای تعامل بیشتر است یا دعوت وزیراقتصاد از فعالان بخش‌خصوصی برای پیگیری موانع کسب‌وکارشان از اتفاقات خوبی است که رخ داده و می‌توان به تداوم آنها امیدوار بود.

وی بیان داشت: دولت تاکنون قدم‌های خوبی برداشته که البته می‌تواند با سرعت بیشتر و مطلوب‌تری پیش برود. مجموعه وزارت اقتصاد به نظم بخشی و ثبات بخشی به اقتصاد کشور کمک کرده‌است. آقای کرباسیان هم به عنوان وزیر اقتصاد با اطلاع،آگاهی و تجربه‌ای که دارند می‌توانند زمینه‌های تحولات مهمی را ایجاد کنند. اقداماتی مانند تلاش در جهت نظم بخشی به وضعیت بانک‌ها و نظارت دقیق برآنها یا تعامل بسیار بالا با بخش‌خصوصی از جمله رفتارهایی است که ایشان انجام داده‌اند و محصولش بهبود شرایط است. بخصوص اینکه وزارت اقتصاد با مجموعه‌هایی گسترده‌ای که دارد، عمل و رفتارش در فضای کسب و کار بسیار موثر است. خوشبختانه این انگیزه و اراده در این مجموعه برای بهبود فضای کسب‌وکار وجود دارد. اساسا دولت هم معتقد به بهبود این مسیر است.

وی افزود: باید دقت داشت که بخش‌خصوصی هم از این فرصت بیشترین بهره را ببرد. شرط اول حرکت در مسیر برنامه‌ها و بخصوص عمل به برنامه اقتصاد مقاومتی است. شرط دوم نهادینه کردن اخلاق کسب‌وکار در نظام اقتصادی کشور است. شرط سوم هم بهبود فضای کسب‌وکار است که می‌توان امیدوار بود با تعامل و همراهی نهادهایی مانند وزارت اقتصاد و بخش‌خصوصی به درستی پیش برود. همین امروز هم قدم‌های خوبی برداشته شده که باید توسعه یابد.