بخشنامه‌ کرباسیان برای مدیریت بهینه انرژی

وزیر اقتصاد در بخشنامه‌ای به وزارت اقتصاد و سازمان‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه، برنامه کاهش هزینه اداری و پشتیبانی آنها را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ابلاغ کرد.

در این بخشنامه که به کلیه روسا و مدیران عامل سازمان‌ها، بیمه ها، بانک و شرکت‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد ابلاغ شده است آنها، به عنوان مسئول حسن اجرای بخشنامه  معرفی شده‌اند که باید گزارش اجرای بخشنامه را به وزیر اقتصاد ارایه کنند. 

بنا بر این گزارش، در بخشنامه ابلاغی وزیر اقتصاد آمده است: نظر به شرایط اقتصادی کشور و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و اجرای اوامر رییس جمهور، مقتضی است، برنامه کاهش هزینه‌های اداری و پشتیبانی را در آن دستگاه در دستور کار قرار داده و گزارش اقدامات به عمل آمده و نتایج حاصله را ارایه کنید. 

بخشنامه وزیر اقتصاد، مدیریت بهینه انرژی و کاهش 30 درصدی هزینه های آب و برق در سالجاری (نسبت به سال گذشته)، ضمن بهره گیری از سیستم‌های نوین از جمله نصب دتکتور و سنسورهای روشنایی و سیستم های عملکرد اتوماتیک روی شیرهای آب، تنظیم بهینه درجه حرارت سیستم های گرمایشی و سرمایشی و استقرار برنامه زمانی مناسب برای سیستم های روشنایی طی روز را به عنوان بخشی از اقدامات مهم در راستای تحقق دستورات رییس جمهور و صرفه جویی در مصرف انرژی مورد تاکید قرار داده است. 

بنا بر این گزارش، کاهش 50 درصدی ماموریت های خارجی نسبت به سال گذشته، ممنوعیت تهیه بلیط هواپیما با درجه تجاری و بالاتر در کلیه رده های مدیریتی و اجرایی و عدم افزایش مبالغ پاداش تخصیصی در سال جاری (نسبت به مبلغ کل پاداش سال گذشته) از جمله موارد مورد تاکید در بخشنامه وزیر اقتصاد است. 

بخشنامه وزیر اقتصاد در خاتمه خطاب به روسا و مدیران عامل سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه یادآور   می شود: مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه به عهده جنابعالی بوده و چنانچه در موارد خاص، ترتیبات دیگری مد نظر باشد، ضروری است پس از هماهنگی با اینجانب اقدام شود.