رضا رحمانی: اعتقاد ندارم رئیس سازمان توسعه تجارت کارمند دولت باشد
رضا رحمانی امروز در دیدار خود در اتاق بازرگانی ایران با فعالان بخش خصوصی گفت: در شرایط جدید هیچکس نمی تواند ادعا کند و هیچ کس هم نیست که مشکلات را به تنهایی حل کند و هر کسی هم که می آید باید خودش را به مردم و بخش خصوصی وصل کند و من به این موضوع یقین و باور دارم. 

وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: من به دو مطلب اهتمام دارم و یکی توجه و دقت در انتصابات جدید است و در حال حاضر با توجه به اینکه قانون اجازه بکارگیری بازنشستگان را نمی دهد 7 نفر ا ز معاونین ما بازنشسته هستنند و باید کنار روند. 

وی بیان داشت: نکته دیگر مورد توجه من تشکیل اتاق های فکر است. و حتی فکر کرده آیم که اتاق فکر صنعت، معدن و تجارت و بازرگانی و صادرات تشکیل شود و در صدد تشکیل اتاق فکر آینده پژوهی هستیم. 

وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: من هیچ تصمیمی را بدون مشورت و هماهنگی با اتاق فکر نخواهم گرفت و تصمیمات مهم را با کمک این اتاق های فکر خواهم گرفت. 

رحمانی بیان داشت: در شرایط فعلی و آتی ایجاب می‌کند که حتما بین دولت و بخش خصوصی رابطه تنگاتنگ وجود داشته باشد و باید دو طرفه مسئولیت پذیرفت. 

وی افزود: من می گویم روز صنعت و روز ملی صادرات از همین الان در اختیار اتاق بازرگانی و بخش خصوصی باشد  و شما برای آن برنامه ریزی کنید اصلا معنی ندارد این روزها را بخش دولتی برگزار کند. 

رحمانی بیان داشت: یک روز شما به من گفتید اگر دلار 3 هزار به 5 هزار برسد ما همه دنیا را می گیریم ولی الان دلار 15 هزار است. هر چه آثار منفی دارد بپذیرفته ایم اما اثار مثبت دارد و  شما از این فرصت ها استفاده کنید و ما برای دستیابی به این اهداف باید با هم همفکری کنیم. 

وی بیان داشت: کمربندها را باید محکم بست و از امروز شما به ما مشورت دهید. ما ایراداتی داریم و رایزنان بازرگانی در شان رایزن بزرگانی نیستند و حتی این مسئله را به آقای شریعتمداری اعلام کردم.

رحمانی بیان داشت: رایزنان بازرگانی حتما نباید کارمند دولت باشند. حتی من اعتقاد ندارم که رئیس سازمان توسعه تجارت هم کارمند دولت باشد. 

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: فعالان بخش خصوصی باید به ما همفکری دهند و در تصمیم گیری های ما حضور داشته باشند.

رحمانی گفت: در انتصابات جدید حتما به جوان گرایی توجه می شود و بزرگترها در اتاق فکر کمک کنند. 

وی در مورد پیمان سپاری ارزی اظهار داشت: روزی که خدمت روحانی رسیدیم در این مورد مطالبی مطرح شد و حتی این مورد را مطرح کردم و حتما باید در این مورد به صورت اختصاصی با بخش خصوصی صحبت شود. 

وزیر پیشنهادی وزارت صنعت بیان داشت: باید در این خصوص به نتیجه رسیدم و پیشنهادات خودمان را به رئیس جمهور اعلام کنیم. 

وی با بیان اینکه تولید نیازمند کار فرهنگی است،‌ گفت: برای همفکری با فعالان بخش خصوصی طبقه دهم وزارت خانه را در اختیار فعالان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی ایران می گذارم.