حذف یارانه پردرآمد‌ها به نفع کم‌درآمد‌ها در سال ۹۸

هادی قوامی در بازدید از کمیته امداد خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت اجرای افزایش مستمری مددجویان درسال ۹۸، اظهار کرد: باهدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و مددجویان نهاد‌های حمایتی مقرر شد پیشنهاد حذف یارانه پردرآمد‌ها در جریان بررسی بودجه ۹۸ از سوی کمیسیون مطرح شود که مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز افزایش پیدا کند.

قوامی با بیان اینکه مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در سال ۹۶، ماهانه بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان بود، افزود: با تلاش‌هایی که از سوی دولت و مجلس انجام شد در قانون بودجه ۹۷ مبلغ مستمری مددجویان ۱۴ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مددجویان کمیته امداد، گفت: با توجه به نرخ بالای تورم در جامعه و مشکلات اقتصادی کشور اوضاع معیشتی مددجویان مناسب نیست، بنابراین ضرورت افزایش مستمری مددجویان امری مهم است.

نماینده مردم شهرستان اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ طبق قانون دولت مکلف به حذف یارانه افراد متمکن است، تصریح کرئ: امیدواریم به‌زودی با حذف یارانه دهک‌های بالا و پرداخت آن به افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی به مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر کمک شود.

قوامی همچنین درباره اهمیت توانمندسازی مددجویان کمیته امداد، اظهار کرد: کمیته امداد از یادگار‌های امام (ره) است و نباید از هدفی اساسی خود دور شود و بر این اساس باید طرح جامعی برای توانمندسازی مددجویان تدوین شود تا مددجویان به خودکفایی اقتصادی برسند.

قوامی در ادامه خراسان شمالی را استانی معیشتی نام برد و گفت: طی ارزیابی انجام‌شده این استان در تولید ناخالص ملی در رتبه ۳۰ کشوری قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب معیشتی و محرومیت در این استان، بیان کرد: از جمعیت حدود ۹۰۰ هزارنفری این استان بیش از ۲۰۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند که رسیدگی به این افراد کار مشکلی است.