حقوقهای نجومی همچنان وجود دارد؟

گروه اقتصادی- ماجرای حقوق های نجومی گویا پایان ندارد، پس از جنجال هایی که مدیران نجومی بگیر به پا کردند ، دولتی ها معتقدند دیگر مدیر نجومی بگیری وجود ندارد اما موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلی معتقد است که زمانی که بحث پرداخت حقوق‌های نجومی در کشور مطرح شد، بسیاری از مدیران دولتی این موضوع را انکار کرده و اظهار داشتند حقوق نجومی وجود ندارد.
به گزارش افکارنیوز، وی با بیان اینکه مسؤولان در زمان طرح موضوع حقوق‌های نجومی تاکید کردند پرداخت این حقوق‌ها قانونی است، افزود: بر اساس گفته مسؤولان طبق قانون شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات سقف حقوقی را برای مدیران عامل خود مشخص کرده‌اند، لذا بر این موضوع تاکید داشتند پرداخت این حقوق‌ها قانونی و متعارف است.
این نماینده مجلس تاکید کرد: زمانی که مقام معظم رهبری رسما ورود کرده و تاکید فرمودند باید با نجومی‌بگیران برخورد شود، مواضع مسؤولان نیز تغییر کرد. وی با بیان اینکه مسؤولان ابتدا عنوان کردند تعداد نجومی‌بگیران 2 هزار نفر است، اظهار داشت: پس از مدت زمانی این افراد به هزار و 300 نفر و پس از آن بار دیگر به 900 نفر تقلیل یافت اما زمانی که دیوان محاسبات گزارشی درباره نجومی‌بگیران ارائه کرد، تعداد آنها به 330 نفر رسید و عنوان شد جز 6 نفر که در زندان به سر می‌برند، مابقی اموال را به بیت‌المال بازگردانده‌اند. وی افزود: در موضوع پرداخت حقوق‌های نجومی بحث بازگرداندن اموال به بیت‌المال مطرح نبود و باید با افرادی که غیرقانونی برای خود حقوق‌های چند ده میلیونی تصویب کرده بودند برخورد می‌شد و نجومی‌بگیران مجازات می‌شدند.
موسوی‌لارگانی با بیان اینکه گاهی فردی که مبلغی همانند یک میلیارد تومان اختلاس کرده تنها به بازگشت اموال به بیت‌المال محکوم می‌شود، ادامه داد: این موضوع در حالی رخ می‌دهد که ارزش یک میلیارد تومان سال گذشته که نرخ ارز 4 هزار تومان بوده با یک میلیارد تومان کنونی که قیمت دلار به 12 هزار تومان رسیده قابل مقایسه نیست و ارزش یک میلیارد تومان چند برابر شده است.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیز هنوز نجومی‌بگیر در کشور وجود دارد، تاکید کرد: این افراد با ترفندهای مختلف حقوق نجومی دریافت می‌کنند اما کسی با آنها مقابله و برخورد نمی‌کند.
وی تصریح کرد: سقفی که مجلس برای حقوق مدیران مشخص کرده 7 برابر حداقل دستمزد است که بر این اساس بالاترین پایه و گروه شغلی باید 12 میلیون تومان دریافتی داشته باشد.