هیچ وزیری حق به کارگیری بازنشستگان را ندارد

 محمدرضا پورابراهیمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه گفته می شود وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار است برای یکی از معاونت های خود، فردی بازنشسته را معرفی نماید، گفت: مطابق با قانون، هیچ وزیری اجازه ندارد که از افراد بازنشسته، در ساختار معاونت‌های وزارتخانه استفاده کند؛ بنابراین اگر مجلس به چنین موردی برخورد کند، علاوه بر اینکه فرد منصوب را برکنار خواهد کرد، به دلیل تخلف قانونی، با وزیر مربوطه نیز برخورد خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر انتصاباتی که از سوی وزرا صورت می گیرد، مغایرت قانونی با مصوبات مجلس مبنی بر منع به کارگیری بازنشستگان داشته باشد، باید موارد را به مجلس گزارش کنید تا پیگیری شود، اما از طریق دیوان محاسبات کار قابلیت پیگیری دارد. هر جایی که ضوابط قانونی مبنی بر عدم به کارگیری بازنشستگان در وزارت صنعت یا هر وزارتخانه دیگری رعایت نشود، مغایر با ضوابط قانونی است و قانون مبنا و خط کش ما خواهد بود.

وی تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مواردی که تخلف قانونی در این رابطه رخ داده باشد، آمادگی دارد تا موضوع را از طریق دیوان محاسبات پیگیری نماید.