قیمت گوشت با خروج چند هزار میلیارد تومان ارز کشور تنظیم نشد

 یوسف داودی دولت چندین هزار میلیارد تومان یارانه برای واردات گوشت و نهاده‌های کشاورزی داده است تا به امید اینکه این محصولات ارزان به دست مردم برسد، اما چنین اتفاقی نیفتاده است. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: در حقیقت این پول‌ها نصیب واسطه‌هایی شد که اقدام به واردات می‌کنند و ما با هزینه این پول‌های زیاد در حقیقت دامداران کشورهای خارجی را تقویت کرده‌ایم.

داودی در پاسخ به اینکه آیا توزیع گوشت تنظیم بازاری به نحو درست انجام شد، گفت: معلوم است که این نحوه توزیع گوشت یارانه‌ای درست نیست و علاوه بر اینکه دلارهای یارانه‌دار 4200 تومانی به خارج از کشور می‌رود، با توزیع اشتباه گوشت هم مشکلاتی برای مردم ایجاد شده است. 

*پیشنهاد پرداخت یارانه به مصرف کننده برای تنظیم بازار گوشت

وی ادامه داد: هفته گذشته کمیسیون کشاورزی مجلس میزبان مسئولان وزارت جهاد کشاورزی بود و من پیشنهاد دادم که دولت برای جلوگیری از نابسامانی یارانه را مستقیم به دست مردم برساند. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: پیشنهاد شد کارت الکترونیکی آماده شود و در اختیار سرپرستان خانوار باشد و یارانه مستقیم به حساب آنها واریز شود و از سوی دیگر واردات گوشت و نهاده‌ها را بخش خصوصی با دلار آزاد وارد کنند. 

وی گفت: جلسه مسئولان جهاد کشاورزی با اعضای کمیسیون برای بررسی مشکلات مردم در حوزه کشاورزی بود.