گوشت ارزان می شود؟

گروه اقتصادی- بر این اساس گوشت قرمز و گوشت ماکیان در بهمن‌ماه نسبت به ماه قبل ۱۱.۱ درصد رشد کرده و همچنین نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش ۰.۹۷ درصدی برخوردار است. همچنین ماهی‌ها و صدف‌داران نیز با افزایش ۵.۷ درصدی نسبت به ماه قبل و ۹۰.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه است.

به گزارش افکارنیوز، مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی از واردات دام سنگین برای تنظیم بازار عید خبر داد.

مسعود بصیری اظهار داشت: دام سنگین قرار است با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شود و ما مجوزهای آن را بهبخش خصوصی داده ایم.

بصیری درباره برنامه تنظیم بازار گوشت قرمز در ایام عید اذعان داشت: ما برای توزیع گوشت قرمز بازار شب عید تدابیری اندشیده ایم و منتظریم دولت جامعه هدف را برای دریافت گوشت قرمز با قیمت تنظیم بازار برای ما از طریق وزارت رفاه یا دهک های مورد نظر مشخص کند.

وی ادامه داد: در این راستا در وزارت جهاد کشاورزی سامانه ای برای توزیع گوشت قرمز طراحی شده و جامعه هدف در آن سامانه تعریف می شود.

اما سید احمد مقدسی در واکنش به تصمیمدولت برای واردات دام سنگین به کشور برای تنظیم بازار شب عید،گفت:تولید به اندازه کافی است و این اقدام کمکی به تنظیم بازار نخواهد کرد.

تغییر شیوه توزیع گوشت قرمز منجر به کاهش قیمت می‌شود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص تغییر روش دولت در تزریق گوشت وارداتی و تنظیم بازار به بازار مصرف، گفت: مشکلی که در زمینه توزیع گوشت به وجود آمده بیشترین فشار را بخش کم درآمد جامعه تحمیل می‌کنند به همین دلیل اگر ساز و کاری را طراحی کنیم که به این بخش از جامعه کمک کند می‌تواند موثر باشد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گوشت‌های وارداتی با ارز 4 هزار و 200 تومانی باید در اختیار اقشار کم‌درآمد قرار بگیرد تا از حجم فشار وارده بر آنها کاهش دهد، تصریح کرد: با توجه به میزان واردات نباید شاهد کمبود گوشت در بازار باشیم.

گوشت قرمز با قیمت یکسان توزیع شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید از قاچاق دام جلوگیری شود و گوشت در بین تمام اقشار به صورت عادلانه و با قیمت یکسان توزیع شود، ادامه داد: گوشت شامل اقلام اساسی است و باید این محصول در اختیار تمامی اقشار جامعه باشد، اگر دولت بتواند با راهکارهای مناسب گوشت را بر اساس ارز 4 هزار 200تومانی توزیع کند می‌تواند در کنترل قیمت بازار موثر باشد.

صفوف گوشت قرمز نشان از نارضایتی مردم دارد

تربتی نژاد با تاکید بر اینکه به سیستم توزیع گوشت قرمز در بازار انتقاد وارد است و نباید صفوف طولانی در شهرها شکل بگیرد و این موضوع نشان از نارضایتی مردم دارد، عنوان کرد: در شرایطی که اعلام می‌کنیم متناسب با نیاز جامعه گوشت در انبارها وجود دارد نباید شاهد صف دریافت گوشت قرمز باشیم.