رستوران‌ها تا پایان سال افزایش قیمت ندارند

 علی‌اکبر نریمانی رئیس اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش درباره بازار چلوکباب گفت: باتوجه به ایام پایانی سال، رستوران‌ها افزایش قیمتی برای چلوکباب و چلوخورش ندارند.

وی با اشاره به اینکه گوشت دولتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به رستوران چلوکباب‌ها حواله می‌شود، اظهار کرد: به احتمال زیاد عرضه گوشت دولتی در دو روز آینده به رستوران چلوکباب‌ها داده می‌شود.

نریمانی با بیان اینکه قیمت‌ها در چلوکبابی‌ها متفاوت است، تصریح کرد: باتوجه به آنکه مکان رستوران و همچنین سرویس دهی آنها به مشتری متفاوت است، نمی‌توان قیمت مشخصی را برای چلوکباب متذکر شد.

به گفته رئیس اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش، امیدواریم که ساماندهی در این بازار صورت گیرد.

نریمانی با بیان اینکه اکنون اصناف، اماکن، تعزیرات و همچنین وزارت بهداشت در شناسایی و برخورد با واحد‌های متخلف تلاش بسیار دارند، اظهار کرد: با وجود تمام نظارت‌ها متأسفانه مردم استقبال خوبی از این واحد‌ها دارند و به همین دلیل واحد‌های غیر بهداشتی و غیرمجاز مانند قارچ سبز می‌شوند.

وی بیان کرد: زمانی که مردم نسبت به تهیه غذای ارزان‌قیمت اقدام می‌کنند، باید به کیفیت آن توجه داشته باشند، چرا که سلامت آنها در معرض خطر قرار می‌گیرد. اینکه کنجاله سویا و نشاسته با یکدیگر مخلوط می‌شود و به عنوان کباب به دست مردم می‌رسد، موضوع عجیبی است، چرا که اصل کباب به منبع گوشتی آن است حال ممکن است برای تهیه در منزل افرادی که مشکلات خاص دارند و نباید گوشت قرمز بخورند، راهکار‌هایی مورد توجه قرار گیرد، اما به هر حال در صنف ما هیچ گاه چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد.

رئیس اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش در پایان گفت: در ماه‌های اخیر قیمت مواد اولیه افزایش چشمگیری داشته و همین امر علاوه بر کاهش مشتریان رستوران‌ها، باعث مشکلاتی برای همکاران ما در این صنف شده است.