کاهش وابستگی به درآمدهای ارزی نفت در اصلاح ساختار بودجه

 رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم جدید ترامپ مبنی بر عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران و تاثیر آن بر بازار ارز، گفت: آمریکایی ها اعلام کرده بودند پس از 13 آبان اقتصاد ایران دچار چالش جدی می شود، اما نتوانستند چنین اقدامی انجام دهند و حتی پس از 13 آبان ماه قیمت دلار روند نزولی به خود گرفت و حتی تا کمتر از 10 هزار تومان کاهش یافت.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قیمت ارز متاثر از عرضه و تقاضا و موضوعات اقتصادی است، افزود: تجربه نشان داده که در طول 40 سال پس از انقلاب اسلامی با وجود تبلیغات آمریکا و اعمال تحریم ها باز هم توانسته ایم نفت خود را به طرق مختلف به فروش برسانیم و در آینده نیز برنامه هایی برای فروش طلای سیاه خود دارد و بخشی از درآمدهای ارزی از این طریق تامین می شود.

وابستگی به درآمدهای نفتی در اصلاح ساختار اقتصادی و بودجه کشور کمتر می شود

وی با اشاره به اینکه وابستگی بودجه به درآمدهایی نفتی کاهش یافته است، ادامه داد: در اصلاح ساختار اقتصادی و بودجه کشور موارد مذکور لحاظ و وابستگی به درآمدهای ارزی نفت کمتر می شود تا از این طریق بتوان اقتصاد کشور را در برابر تکانه های خارجی مقاوم و بر ظرفیت های داخلی و نه پول نفت تکیه کرد.

چه معافیت‌ها برای 8 کشور در خرید ادامه یابد و چه ادامه نیابد، صادرات نفت ایران در هیچ شرایطی صفر نخواهد شد

زارع با بیان اینکه کارشکنی دشمنان و فضاسازی رسانه ای از سوی آنها برای اخلال در بازار ارز و اقتصاد ایران همچنان پیگیری می شود، مردم باید در شرایط کنونی آگاه باشند، چراکه حداقل در یک سال اخیر قیمت ارز و طلا با نوسانات چشمگیری همراه بوده و ممکن است به یکباره کاهش چشمگیری داشته باشد.

بازار جهانی نفت به  طلای سیاه ایران نیاز دارد

وی تاکید کرد: شوک مورد انتظار در اردیبهشت ماه به دلیل عدم تمدید معافیت 8 مشتری نفت ایران، طی ماه‌های قبل‌ پیش‌خور شده و اضافه شدن مولفه تحریمی جدید اثر بیشتری بر بازار ارز نخواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه چه معافیت‌ها برای 8 کشور در خرید ادامه یابد و چه ادامه نیابد، صادرات نفت ایران در هیچ شرایطی صفر نخواهد شد، تصریح کرد: بازار جهانی نفت، به  طلای سیاه ایران نیاز دارد و ما نیز راهکار‌های متنوع و متعددی برای فروش نفت کشورمان داریم.