بالا بودن سود بازپرداخت تسهیلات ارائه شده در طرح ملی مسکن

 حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به عملکرد دولت و وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح ملی مسکن گفت: به نظر من عملکرد دولت در اجرای این طرح به هیچ وجه راضی کننده نبوده است. طرح ملی مسکن در لفظ و کلام، استراتژی مثبتی است، اما در اجرای طرح مشکلات و موانع بسیاری وجود دارد.

 تأثیر مثبت طرح ملی در کاهش تلاطمات بازار مسکن

اخبار اقتصادی-نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در یک سال اخیر برنامه ریزی کلانی را برای اجرای طرح ملی مسکن صورت داد و این مسئله موجب شد که این تحرکات اثر مثبتی بر بازار مسکن بگذارد.

بالا بودن سود بازپرداخت تسهیلات ارائه شده در طرح ملی مسکن

ابعاد پنهانی طرح ملی مسکن دچار مشکلات و نقایصی است که موجب کاهش گرایش مردم برای استفاده از این طرح می شود، یکی از مسائل مهم، بالا بودن سود بازپرداخت تسهیلات ارائه شده در طرح ملی مسکن است

وی تصریح کرد: ابعاد پنهانی طرح ملی مسکن دچار مشکلات و نقایصی است که موجب کاهش گرایش مردم برای استفاده از این طرح می شود، یکی از مسائل مهم، بالا بودن سود بازپرداخت تسهیلات ارائه شده در طرح ملی مسکن است.

دریافت سود 18 درصدی از تسهیلات خرید مسکن به هیچ وجه قابل قبول نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: دریافت سود 18 درصدی از بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن در طرح ملی به هیچ وجه قابل قبول نبوده و این مسئله هیچ توجیه اقتصادی ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: به نظر می رسد که وزارت راه و شهرسازی با تعیین و اعمال شرایط سخت به دنبال پایین آوردن میزان متقاضیان خرید مسکن است، اما قطعا این رویکرد تنها مردم و بازار مسکن را نسبت به شرایط کم انگیزه می کند.