ثبت نام وام یک میلیونی +جزئیات

وام یک میلیون تومانی کرونا موضوعی است که پس از شیوع کرونا در ایران و وعده دولت حالا قرار است اجرایی شود.

اخبار اقتصادی- حسن روحانی رئیس جمهور روز گذشته اعلام کرد که وام یک میلیونی کرونا به همه یارانه بگیران و 43 میلیون خانوار در ایران تعلق می گیرد.

به گزارش افکارنیوز، در شرایط سخت اقتصادی که حالا برای مردم به خاطر کرونا به وجود آمده این یک میلیون تومان برای بسیاری از افراد تا حدودی می تواند از نظر معیشتی کمک کند اما آنچه مسلم است اینکه تا زمانی که کرونا در ایران ریشه کن نشود و باعث تعطیلی مدارس و کسب و کارها و ... باشد مشکلات نیز بیشتر خواهد شد.

وام یک میلیونی

دولت در ایام ورود کرونا به ایران تصمیم گرفت بر خلاف تجربیات دیگر کشورها در قرنطینه کامل، طرح فاصله گذاری اجتماعی را اجرا کند که آمار نیز نشان می دهد ایران نسبت به اروپا و آمریکا در مهار ویروس کرونا موفق تر بوده است و مردم نیز باید بدانند در صورت رعایت مسائل بهداشتی و با توجه به آمار نزولی کرونا در ایران به زودی این بیماری می تواند کامل کنترل شود.

زمان واریز یارانه یک میلیون تومانی

روحانی اما روز گذشذه درباره زمان واریز وام یک میلیون تومانی بیان داشت: همه تلاش ما این است که بتوانیم ۴ یا ۵ قبل از روز اول ماه رمضان این یک میلیون تومان در حساب همه یارانه بگیران ریخته شود و آن‌ها بتوانند باز آن استفاده کنند البته چهارچوبی داردکه به مردم اطلاع داده می‌شود آن‌هایی که مایل هستند از این وام قرض الحسنه استفاده کنند از طریق پیامک اعلام کنند.

واریز وام یک میلیونی

نحوه بازپرداخت وام یک میلیون تومانی

روحانی گفت: پولی که به صورت وام اردیبهشت ماه پرداخت می‌شود، از تیر ماه به تدریج از یارانه آن‌ها کسر خواهد شد. یارانه اردیبهشت و خرداد آن‌ها پرداخت می‌شود و از تیر ماه به بعد ماهانه یک مقدار کسر می‌شود به خاطر آن یک میلیون وامی که به صورت قرض الحسنه پرداخت شده، رقمی حدود ۳۵ هزارتومان است که برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وام یک میلیونی قرض الحسنه شد

مهلت ثبت نام وام یک میلیونی اعلام شد /اطلاعیه جدید وزارت کار

آمار آنلاین کرونا در ایران و جهان

پرداخت وام به آسیب دیدگان کرونا

ثبت نام وام کرونا+جزئیات

دانشگاهها در این ترم کلا تعطیل می شود؟

ماسک زدن در ایران اجباری می شود؟

زمان واریز مرحله دوم بسته حمایتی دولت

رئیس جمهوری ادامه داد: ما اعلام کردیم که به ۳ میلیون نفر که در شرایط مضیقه اقتصادی زندگی می‌کنند یک یارانه ویژه‌ای برای ۴ ماه بین ۲۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزارتومان که در ماه اسفند و فروردین پرداخت کردیم و در ماه اردیبهشت و خرداد هم پرداخت می‌کنیم که علاوه بر این چهار پرداخت یک پرداخت ویژه در ماه رمضان به این ۳ میلیون نفر اضافه پرداخت می‌کنیم.

او یادآور شد: ۴ میلیون خانواری بود که از قبل اعلام کرده بودیم که به آن‌ها یک وام یک تا ۲ میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه یعنی همان چهاردرصد پرداخت می‌شود که برنامه ریزی کردیم که علاوه بر این یک میلیونی که به همه خانوار‌های یارانه بگیر داده می‌شود برای برخی از آن خانواده‌ها که مشخص می‌شود مقداری اضافه بر آن یعنی بین یک و نیم تا دو میلیون پرداخت می‌شود.

نحوه ثبت نام وام یک میلیونی کرونا

از سوی دیگر نیز وزارت کار در اطلاعیه ای نحوه ثبت نام و دریافت وام یک میلیونی را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است که به‌منظور حمایت از خانوارهای ایرانی که تحت تأثیر تبعات اقتصادی شیوع بیماری کرونا قرار گرفته‌اند، تمام سرپرستان خانواری که یارانه نقدی ماهانه دریافت می‌کنند و علاقمند هستند از تسهیلات بانکی حمایتی کرونا برخوردار شوند، می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط مندرج در این اطلاعیه، ضمن پذیرش محتویات آن، کد ملی سرپرست خانوار را حداکثر تا روز یکشنبه 99/1/31 از طریق تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار است  به شماره   6369 پیامک کنند.

ثبت نام وام یک میلیونی

خانوارهای یارانه‌بگیر، برای استفاده از تسهیلات بانکی، تقاضای خود را صرفاً با پاسخ به پیامک‌هایی که  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرشماره v.refah ارسال می‌کند ثبت کنند.

تأکید می‌شود برای اعلام تقاضا، هیچ‌گونه مراجعه به بانک‌ها و سازمان‌های دولتی نیاز نیست.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساعت 22 روز چهارشنبه 27 فروردین ماه جاری به همه سرپرستان خانوارهای دریافت‌کننده یارانه، پیامک ارسال خواهد کرد.

ارسال پیامک کد ملی سرپرست خانوار، به‌منزله قبول و تعهد اجرای 4 بند این اطلاعیه از سوی متقاضی است.

شرایط تسهیلات به‌شرح زیر است:

1 ــ مبلغ  تسهیلات برای هر خانوار یک میلیون تومان به‌صورت قرض‌الحسنه و تعداد اقساط 30 ماه متوالی خواهد بود.

2 ــ اقساط ماهانه برای هر خانوار مبلغ  35 هزار تومان است که از یارانه تیرماه سال جاری به بعد کسر خواهد شد.

3 ــ گیرندگان تسهیلات، نباید حساب بانکی یارانه خود را تا انتهای بازپرداخت اقساط، تغییر دهند.

4 ــ درخواست‌کننده تسهیلات با ارسال پیامک به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، وکالت بلاعزل می‌دهد که بازپرداخت تسهیلات  فوق را  ماهانه از محل یارانه نقدی خود به نظام بانکی پرداخت نماید. این وکالت در حکم سند رسمی است و قابل اعتراض و ابطال در محاکم قضایی نیست.