ثبت نام مرحله دوم وام کرونایی
دولت برای جبران خسارت وارد شده به خانوار‌های کشور اقدام به واریز  وام یک میلیون تومانی  بدون بهره به خانوار‌های یارانه بگیر کرد.

اخبار اقتصادی- سرپرست خانوار‌های یارانه بگیر در صورتی که متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی هستند، از هفته گذشته مهلت داشتند تا کد ملی خود را با سیم کارتی که به نام خودشان است به سر شماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.

مهلت اولیه درخواست این وام تا بامداد شب گذشته بود و از امروز مهلت دوم آغاز و تا یک شنبه هفته‌ی آینده ۹۹.۲.۸ ادامه دارد.

در همین راستا حسین میرزایی سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا اظهار کرد: آن دسته از سرپرستانی که تا بامداد شب گذشته اقدام به ارسال کد ملی به سر شماره ۶۳۶۹ کردند، وام یک میلیون تومانی روز پنجشنبه مورخ ۴ اردیبهشت به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

وی افزود: خانوار‌هایی که از امروز تا یک شنبه هفته آینده اقدام به ثبت نام وام کنند، مبلغ یک میلیون تومان مورخ ۱۱ اردیبهشت به حساب سرپرست هر خانوار واریز خواهد شد.

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا خاطر نشان کرد: این پایان ماجرا نیست و سرپرستانی که تا یک شنبه هفته آینده نتوانستند اقدام به تقاضای وام یک میلیون تومانی کنند، تا ۱۸ اردیبهشت مهلت دارند تا نسبت به این موضوع دست به کار شوند، با این تفاوت که مبلغ این افراد پس از ماه مبارک رمضان واریز خواهد شد.

در این بین، وزارت ارتباطات و تعاون به منظور جلوگیری از هرگونه فیشینگ و کلاه برداری اعلام کردند که ارسال کد ملی سرپرست باید از طریق سیم کارتی که به نام همان سرپرست است صورت گیرد.

با این وجود، دولت اعلام کرد که حدود ۲.۵ میلیون سرپرست خانوار هیچ سیم کارتی به نامشان نیست و عمده این تعداد در مناطق شهری زندگی می‌کنند.

به همین منظور، اپراتور‌های تلفن همراه به منظور جلوگیری از تجمع در پیشخوان‌های تلفن همراه، اقدام به شناسایی سرپرستانی که سیم کارت به نامشان نیست کردند و سیم کارت رایگان با ارسال رایگان درب منازل این افراد ارسال خواهند کرد.