امسال برق کدام شهرها در معرض قطعی است؟

خاموش کردن یک لامپ هم می تواند کمک بزرگی به کل کشور باشد، این روزها وزارت نیرو سخت ترین روزهای کاری خود را می گذارند به طوری که در اکثر نقاط کشور درصد مصرف برق افزایش یافته و وضعیت قرمز را پشت سر می گذارد.

اخبار اقتصادی-مصرف برق از مرز ۵۷ هزارمگاوات در هفته آینده عبور می‌کند

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور گفت: مصرف برق در کشور ازمرز ۵۶ هزار مگاوات گذرکرده است. توصیه ما مردم این است که از مصرف بی رویه بخصوص در ساعات پرمصرف خودداری کنند تا با مشکل برق روبه رو نشویم.

سخنگوی صنعت برق کشور افزود: تداوم افزایش دما احتمال عبور پیک مصرف از مرز ۵۷ هزارمگاوات در هفته آینده را جدی‌تر می‌کند. در حال حاضر هنوز به روز‌های گرم‌تر در کشور نرسیده ایم اما هم اکنون ۱۵ استان کشور مصرف برق آن‌ها از میزان مصرف در مدت مشابه پارسال عبور کرده است.

این روزها برای مدیریت مصرف برق ، برای وزارت نیرو تنها یک راه باقی مانده است و آن هم کاهش ۱۰ درصدی  مصرف برق توسط مشترکان صنعتی و خانگی است.

ایران روزانه یک میلیارد مگاوات برق تولید می‌کند و این روز‌ها با توجه به افزایش بی سابقه دما در کشور مصرف برق به بیش از یک میلیارد مگاوات رسیده است یعنی تنها ۱۰۰۰ مگاوات دیگر باقی مانده تا شبکه برق ایران از مدار خارج شود و سراسر کشور از مدار خارج شود.