مظلومیت کارآفرینی در کشور

میثم شکری‌ساز عصر روز یکشنبه- ۸ تیرماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه شرایط کارآفرینی در دنیا همانند یک فنر ضخیم است، اظهار کرد: این شرایط در دنیا همانند فنری نرم به راحتی رها می شود، اما در ایران این فنر را به سختی می توان خمیده کنیم و درصورتی که رها شود قدرت، انرژی و موفقیت بیشتری در پی خواهد داشت.

اخبار اقتصادی- وی با تاکید بر اینکه امروزه در دنیا تولید تنها در بخش صنعت و کالا نیست، تاکید کرد: باید توجه داشت که آینده اقتصاد در بخش خدمات است و در دنیا شرکت های موفق در این حوزه ارزش افزوده بالایی ایجاد می کنند.

به گفته مدیرعامل هولدینگ پارس پندار، بخش بزرگی از اقتصاد ترکیه، سنگاپور و ... در حوزه خدمات است که توانسته برای این کشورها ارزش افزوده بالایی ایجاد کند.

وی با اشاره به فعالیت این مجموعه در حوزه آموزش، گفت: موسسه آموزشی این هولدینگ با مجوز رسمی آموزش عالی در حال فعالیت است و دوره های آموزشی کوتاه مدت و پودمانی برگزار می کند که می تواند موجب اشتغالزایی و آمادگی افراد برای ورود به بازار کار باشد.

شکری ساز با بیان اینکه تاکنون ۵ هزار نفر فارغ التحصیل در دوره های مختلف داشته ایم، توضیح داد: پیش از کرونا این دوره ها به صورت حضوری برگزار می شد که با شیوع کرونا آموزش ها به صورت غیرحضوری برگزار و در حال حاضر با مجوز رسمی برخی دوره های کارگاهی به صورت غیرحضوری و برخی با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری در حال برگزاری است.

وی در خصوص فعالیت و همکاری برخی موسسات آموزشی با موسسات خارج کشور و ارایه مدارک جعلی از سوی آنها، توضیح داد: چند سال پیش که شدت تحریم ها کمتر و فضای همکاری موسسات آموزشی با خارج کشور بازتر بود، برخی به عنوان نمایندگی آنها در ایران، بعد از آموزش و گرفتن امتحان، مدرک صادر می کردند، اما برخی دیگر به صورت جعلی اقدام به اخذ مدرک کردند.

این کارآفرین اصفهانی ادامه داد: حدود چهار سال پیش پرونده های بسیاری برای بررسی این موضوع تشکیل شد و برخی موسسات جعلی محاکمه و برخی همانند این مجموعه تبرئه شدند، چراکه در آشفته بازار مدارک جعلی، با دقت و رعایت قوانین عمل کرده بودیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل ارتقا شغلی تب مدرک گرایی در کشور داغ است، تاکید کرد: امروز به جای سواد و دانایی افراد به مدرک گرایش بیشتری دارند.

وی درباره اینکه آیا کارآفرینی تنها صرف یک ایده نیست، گفت: ایده و فرصت کارآفرینی با یکدیگر متفاوت است و برای تبدیل ایده به فرصت نیازمند کارآموزی، مطالعه، کسب تجربه و سفر هستیم.

شکری ساز با بیان اینکه این مجموعه در مدت دو سال اقدام به برگزاری اجلاس کارآفرینی کرده است، اظهار کرد: این اجلاس با هدف بازتاب مسایل و مشکلات کارآفرینان به دولتمردان و صدادار کردن فرهنگ کارآفرینی در کشور برگزار شد، چراکه کارآفرینی در کشور مظلوم واقع شده و در مورد آن باید صحبت کرد.

عضو اتحادیه ناشران اصفهان با اشاره به فعالیت این هولدینگ در حوزه تولید و نشر کتاب و ترجمه گفت: در شرایط کنونی به دنبال افزایش سرانه و فرهنگ مطالعه هستیم.

هولدینگ پارس نهاد از سال ۱۳۸۷ در اصفهان فعالیت خود را در حوزه آموزش های کوتاه مدت، آغاز کرد و سپس در حوزه های انتشارات دیجیتال و مکتوب، حوزه گردشگری ، مدیریت کیفیت و مشاوره های کسب و کار و همچنین کاریابی فعالیت خود را گسترش داد و هم اکنون در زمینه کارآفرینی و تولید یک مدل لباس ضد آب ورزشی و سرمایه گذاری در آن فعالیت می کند.