معرفی سرور اچ پی

سرورها، کامپیوترهایی هستند که همیشه روشن و در دسترس میباشند، تمامی کامپیوترهای موجود در شبکه به آن وصل شده و از سرور، جهت انجام فعالیت خود فرمان می گیرند. انتخاب سرور مناسب بر روی روند کسب و کار تاثیرگذار است و میتواند نحوه فعالیت مشاغل کوچک را به رشد کافی برساند.

اچ پی شرکتی است که در زمینه تولید سرور، از موفقیت سرشاری برخوردار است. این شرکت با تنوعی که در تولید سرورهای خود دارد توانسته، کاربران بسیاری را به خود جلب کند. کاربران میتوانند با توجه به بودجه تعیین شده خود، سرور مناسب را برای رفع نیازهایشان انتخاب کنند. کاربران، سرورهای اچ پی را بر اساس نیازهای کنونی انتخاب و در آینده، آن را بر اساس نیازهای افزوده شده، ارتقا می دهند. سرورهای اچ پی به گونه ای طراحی می شوند که بالاترین کارایی و اطمینان را در جهت جلوگیری از Downtime (از سرویس دهی خارج شدن) ارائه دهند. کمپانی اچ پی با در نظر گرفتن نیازهای کاربران، تکنولوژی محصولات خود را افزایش داده و محصول جدیدی را به بازار عرضه می کنند. این کمپانی همواره در راستای پیشرفت تکنولوژی حرکت کرده و می کند، همچنین تلاش بر این دارد تا نیازهای کاربران را برطرف سازد.

با گذر زمان ابعاد سرورها و کامپیوترها نیز تغییر کرده و بالعکس با کاهش ابعاد فیزیکی در سرورها و کامپیوترها، ظرفیت آنها افزایش می یابد. در ، امنیتی فوق العاده، سرعت، کارایی و چگالی بالا، ارتقاپذیری عالی و بسیاری از موارد دیگر وجود دارد. در دنیای امروزی، طراحی و ساخت سرور، با توجه به وجود بدافزارها، باج افزارها و انواع هک ها،  از تخصصی ترین رشته های آی تی محسوب می شود.

شرکت اچ پی انواع مختلفی از سرورها را تولید و به بازار عرضه کرده است. سرورهای اچ پی دارای ویژگی های کاربردی مختلفی هستند که نمونه ای از آن میتوان به سرعت بخشیدن به ذخیره سازی اطلاعات و داده های کاربران اشاره نمود. سرورهای اچ پی با بهره گیری از مدیریتی بهینه، به سرعت به انجام پیاده سازی، راه اندازی، مانیتورینگ، تعمیر و نگهداری سیستم می پردازند. این سرورها، با شتاب بخشیدن به ارائه سرویس های IT و تامین زیرساخت ها، سرعت را تا 66 برابر افزایش میدهند. سرور های اچ پی با مدیریت همگرا قادر هستند نرم افزارهای تعریف شده توسط سازمان ها را فعال سازی کنند. کمپانی اچ پی ادعا دارد که سرورهای نسل 10 میتوانند تمامی نیازهای سازمان ها و شرکت ها را برطرف کنند. سرورهای نسل 10 اچ پی، با قابلیت های متنوعی تولید شده اند، این سرورها امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار میدهند.

تکنولوژی به کار رفته در سرورهای اچ پی

شرکت اچ پی با استفاده از تکنولوژی مدیریت ILO (مخفف Integrated Lights-Out) در سرورهای خود، از برترین تکنولوژی در میان تولید کنندگان استفاده نموده است. ILO پورتی مانند پورت شبکه بوده که بر روی سرورهای جدید اچ پی طراحی شده است. با استفاده از این تکنولوژی میتوان از هر نقطه ای، به سرور دسترسی داشته و آن را مدیریت کرد. همچنین امکان به حداقل رساندن زمان خارج از مدار بودن سرور بر اثر مشکلات آنی را ایجاد می کند. سرورهای نسل 10 اچ پی به علت به کار بردن انواع مختلفی از تکنولوژی های امنیتی، به عنوان امن ترین سرورهای استاندارد در صنعت شناخته شده اند.

تکنولوژی ILO

تکنولوژی ILO در مواقعی که مسافت زیادی برای فرد، جهت دسترسی به سرور وجود داشته مورد استفاده قرار می گیرد. این تکنولوژی باعث سهولت در دسترسی به سرور و مدیریت آن شده است. تکنولوژی ILO یک تکنولوژی سخت افزاری و نرم افزاری است که بعد از روشن شدن سرور به آن متصل  می شود (امکان کنترل سرور از همان ابتدای شروع به کار)، همچنین قادر است سرور را روشن و یا خاموش کند بدون آنکه نیازی به نصب نرم افزار بر روی سرور باشد، به همین دلیل است که جهت مدیریت از راه دور، از این تکنولوژی به جای نرم افزارهای ارائه شده در بازار استفاده می شود.

تکنولوژی ILO یک سیستم سخت افزاری است و بر روی مادربورد، چیپستی مجزا برای آن وجود دارد و در کنار پورت RJ45، پورتی مجزا با نماد ILO تعبیه شده است. همچنین تکنولوژی ILO یک سیستم نرم افزاری دارد که از طریق مرورگرها، قابل دسترسی و مدیریت باشد. ILO این امکان را به کاربران می دهد که بتوانند میزان برق سرورهای مختلف را با هم به اشتراک بگذارنند و Firmware سرور را به آسانی به روز رسانی نمایند، همچنین امکان استفاده همزمان چندین کاربر از یک سرور را فراهم می کنند. در سرور اچ پی با استفاده از تکنولوژی ILO میتوان جهت نصب ویندوز و یا هر نرم افزار دیگری از DVD ROM کامپیوتر نیز استفاده کرد.

تفاوت سرورهای نسل جدید (نسل 10) اچ پی با سرورهای نسل قبل از خود

-استفاده از جدیدترین سری پردازنده های اینتل شامل پردازنده های Scalable. شرکت اینتل با تولید پردازنده های سری Scalable، توانسته 30 درصد افزایش تعداد هسته های پردازشی و بیش از 70 درصد افزایش قدرت پردازش را برای کاربران ایجاد کند که با افزایش این مقدار، قدرت بالایی را شاهد خواهیم بود.

-استفاده از حافظه های پرسرعت HPE SmartMemory 2666 که افزایش 33 درصدی سرعت حافظه را به همراه دارد.

-استفاده از تکنولوژی Fast Fault Tolerance (تکنولوژی ای که در آن سیستم در هنگام رو به رو شدن با خطا، بدون وقفه به کار خود ادامه خواهد داد.)

-سهولت در پیاده سازی، مدیریت و نگهداری از زیرساخت ها با استفاده از HPE ILO5، HPE OneView، HPE ILO Amplifier Pack Security

امنیت در سرورهای اچ پی

-سرور اچ پی با استفاده از تکنولوژی HPE Silicon Root Of Trust از حملات و هک ها محافظت می کنند.

-سرورهای اچ پی با استفاده از تکنولوژی Run-Time Firmware Verification، بدافزارها، کدهای هک شده و نامعتبر را تشخیص می دهند و مانع از ورود آن ها به سیستم میگردند.

-سرورهای اچ پی قادرند تا با استفاده از تکنولوژی Source Recovery تنظیمات سیستم را به آخرین نسخه سالم و یا تنظیمات اولیه کارخانه ریکاوری کنند.

-سرورهای اچ پی از سخت افزارهای امنیتی Trusted Platform Module (TPM) / Secure Nics / Chassis Intrusion Detection Kit پشتیبانی می کنند.

انواع سرورهای ProLiant اچ پی

سرور اچ پی ای  از انواع گوناگونی تشکیل شده اندکه هرکدام کارایی خاص خود را دارند. این سرورها از نظر طراحی، توسعه یافته هستند و قادرند تمامی نیازهای فنی یک شبکه را برطرف کنند. سرورهای ProLiant اچ پی در نسل های G7-G10 شامل چندین مدل میکرو سرور، سرورهای خوابیده (DL)، سرورهای ایستاده (ML) و سرور های تیغه ای (BL) میباشند.