5 روش طلایی برای تسلط به زبان انگلیسی

تسلط به زبان انگلیسی در دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است. به همین جهت بهتر است که شما هم برای یادگیری زبان انگلیسی دست به کار شوید و بر آن تسلط پیدا کنید.  امروزه با داشتن این مهارت قادر خواهید بود که فرصت های زیادی را به دست آورید. از همین رو به شما توصیه می‌کنیم که روش های مطمئن را برای یادگیری این زبان امتحان کنید. خوشبختانه شما با شناخت ۵ روش طلایی می‌توانید این زبان را بیاموزید و از موقعیت های آن نهایت استفاده ممکن را ببرید.

 

1-برای مسلط شدن به زبان انگلیسی خوب شنیدن را یاد بگیرید

مهارت لیسنینگ یا شنیدن از مهم‌ترین مواردی است که هر زبان‌آموز باید به آن دقت کند. زمانی که شما به مکالمه‌های انگلیسی گوش می‌کنید، ذهن شما شروع به تحلیل و ثبت اطلاعات می‌کند. تجربه این موضوع را ثابت کرده است که شنیدن باعث تثبیت سواد زبانی شما خواهد شد. زمانی که شما به یک مکالمه انگلیسی گوش می‌دهید،‌ زبان را بسیار راحت‌تر خواهید آموخت. همواره در محیط‌های آموزشی سعی کنید یک شنونده خوب باشید تا بتوانید مفاهیم را بهتر درک کنید. خوشبختانه بسیاری از منابع آموزشی بر پایه لیسنینگ ایجاد شده‌اند که شما هم با استفاده از آن‌ها می‌توانید انگلیسی خود را تقویت کنید.

2-موزیک و فیلم انگلیسی را فراموش نکنید

71

اگر دوست دارید که سرعت پیشرفت شما در زبان انگلیسی زیاد باشد، بهتر است به سراغ فیلم‌ها و موزیک‌های انگلیسی بروید. از آنجایی که این روش همراه با سرگرمی است، انجام آن برای شما بسیار لذت‌بخش می‌باشد. هنگامی که شما به آهنگ خواننده مورد علاقه خود گوش می‌دهید، یاد گرفتن آن برای شما بسیار آسان خواهد بود. دیدن فیلم‌های انگلیسی‌زبان نیز کمک می‌کند تا مهارت‌های زبانی خود را کامل‌تر کنید. خوشبختانه این منابع می‌توانند در تقویت اسپیکینگ نیز نقش بسیار زیادی داشته باشند. در حال حاضر این روش آموزشی در بسیاری از آموزشگاه‌های زبان نیز دنبال می‌شود که نشان‌دهنده میزان محبوبیت بالای آن است.

3-کتاب انگلیسی بخوانید

یکی از برترین روش هایی که برای یادگیری زبان انگلیسی پیشنهاد می‌شود خواندن کتاب است. در این روش مهارت ریدینگ و رایتینگ شما تقویت خواهد شد. اگر تازه‌کار هستید،‌ بهتر است که برای شروع از کتاب‌های کودکان شروع کنید. معمولا کتاب کودکان ساده است و افراد مبتدی می‌توانند از آن استفاده کنند. هر چقدر که مهارت شما تقویت شد، به سراغ کتاب‌های پیچیده‌تر بروید. شما در این روش علاوه بر یادگیری زبان، اطلاعات و آگاهی خود را نیز بیشتر خواهید کرد. این روش سبب می‌شود تا کلمات جدیدی را در داخل جمله‌ها بیاموزید و معنی آن‌ها را حدس بزنید. همچنین می‌توانید خواندن مطالب در سایت‌های انگلیسی‌زبان نیز را انجام دهید.

4-برای تسلط به زبان انگلیسی معلم خصوصی بگیرید

72

اگر بخواهید زبان انگلیسی را به صورت خودآموز یاد بگیرید، با سختی‌های زیادی مواجه خواهید شد. از طرفی این روش می‌تواند برای شما بسیار زمان‌بر باشد. در چنین شرایطی بهره‌مندی از معلم حرفه ای زبان انگلیسی می‌تواند کار شما را بسیار آسان کند. زمانی که یک مدرس خصوصی در کنار شماست، تمامی آموزش‌ها را به صورت حرفه‌ای به شما منتقل می‌کند. از طرفی شما این فرصت را خواهید داشت که تمامی سوالات و ابهامات خود را در رابطه با زبان انگلیسی بپرسید. با توجه به در دسترس بودن مدرس، تمامی این مشکلات بلافاصله حل خواهند شد. البته شما باید در انتخاب معلم خصوصی زبان انگلیسی دقت زیادی کنید و یک فرد متخصص را انتخاب نمایید. خوشبختانه مجموعه "های‌تاکی" در تلاش است با کمک برترین اساتید، تدریس زبان انگلیسی را در بالاترین سطح ممکن انجام دهد.

5-با خودتان و دیگران مکالمه داشته باشید

برای اینکه بتوانید به خوبی صحبت کنید، باید تمرین درست و مداوم داشته باشید. اگر حس می‌کنید که هنوز آمادگی صحبت کردن با شخص دیگر را ندارید، ابتدا از خودتان شروع کنید. برای این کار می‌توانید جلوی آینه بایستید و با خود صحبت کنید. این کار علاوه بر تقویت مهارت زبان انگلیسی، باعث افزایش اعتماد به نفس شما نیز خواهد شد. سعی کنید با مدرس خود تا جایی که می‌توانید انگلیسی صحبت کنید. همچنین در محیط خانه یک همراه پیدا کنید و با او به گفتگو بپردازید. شاید در ابتدای راه نتوانید زیاد صحبت کنید ولی در ادامه کم کم سطح مهارت‌های شما افزایش پیدا می‌کند. در صورتی که زبان‌آموز دیگری نیز در کنارتان حضور دارد، می‌توانید این تمرین را با یکدیگر انجام دهید.

اهمیت متد آموزشی در یادگیری و تسلط زبان انگلیسی

یکی از مهم ترین موارد در یادگیری زبان این است که فرد چطور آموزش می‌بیند. در واقع اگر شما یک آموزش دهنده قوی در کنار خود داشته باشید،‌ به طور قطع می‌توانید زبان انگلیسی را راحت تر بیاموزید. به همین علت یادگیری درست و اصولی زبان انگلیسی بدون آموزش بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود. در حال حاضر متدهای آموزشی زیادی برای یادگیری زبان وجود دارد که هر کدام از آن ها دارای مزایا و معایب خود هستند.

با این حال شما می توانید با توجه به شرایط خود از این آموزش ها استفاده کنید. تسلط به زبان انگلیسی با داشتن یک برنامه آموزشی منظم ممکن است. با توجه به اهمیت بالای این مورد، شما نیز باید تلاش کنید بهترین آموزش ها را در این زمینه ببینید. خوشبختانه امروزه روش های آموزشی از تنوع بالایی برخوردار هستند که شما با استفاده از آن ها قادر خواهید بود به راحتی زبان انگلیسی را فرابگیرید. همواره سعی کنید که در جلسات آموزشی نهایت تمرکز را داشته باشید تا یادگیری برای شما آسان‌تر شود.

 

سخن پایانی

تسلط به زبان انگلیسی یک مهارت بسیار مهم است که می‌تواند فرصت های شغلی و اجتماعی زیادی را برای شما به وجود بیاورد. به همین علت بهتر است که شما هم برای یادگیری این زبان جذاب و کاربردی برنامه‌ریزی کنید. آموزش دیدن زیر نظر یک  مدرس خصوصی زبان انگلیسی می‌تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد. از همین رو مجموعه های‌تاکی این فرصت را به شما می دهد که به مدرسین برتر این حوزه دسترسی داشته باشید و زیر نظر آن ها تمامی آموزش های اصولی را پشت سر بگذارید. شما با پشت سر گذاشتن آموزش‌های خود می‌توانید به تسلط کافی در زبان انگلیسی دست پیدا کنید.