پارک معجزه باتومی

پارک معجزه یا میراکل واقع در سواحل شهر تفریحی دریای گرجستان باتومی ، دارای برج الفبای ، مجسمه Lowers ، فانوس دریایی ، چرخ فلک و برج چچا است. مستقیماً به بلوار باتومی و خلیج شهر باتومی متصل است .بازدیدکنندگان تور گرجستان از شهر باتومی از معماری منحصر به فرد و واقعاً جالبی برخوردار خواهند بود که شامل برخی از بلندترین ساختمانهای کشور است.

هنگامی که من برای اولین بار در سال 2011 به باتومی سفر کردم ، فقط یک آسمان خراش ناتمام وجود داشت (ساختمان رادیسون در سمت چپ). هنگامی که من در سال 2012 حدود شش ماه در باتومی زندگی کردم ، دانشگاه جدیدی ساخته شد (اکنون تبدیل به برخی از ساختمان های مدیریت شهری شده است ، برج الفبای ساخته شده است و پایه برج چچا در اینجا تأسیس شده است). آن ساختمان عظیم (با جرثقیل در بالای سر) اگر قرار بود برج ترامپ باشد (وی حتی در سال 2012 از باتومی بازدید کرد و به همراه رئیس جمهور سابق میخائیل ساکاشویلی بنیان این ساختمان را بنا نهادند)

برج الفبای و فانوس دریایی

برج الفبایی یک سازه به ارتفاع 130 متر در باتومی ، گرجستان است. این برج نمادی از منحصر به فرد بودن الفبای گرجستان و مردم است. این سازه با استفاده از الگوی مارپیچ دوتایی ، از طراحی دی ان ای ترکیب شده است. دو باند مارپیچ از برج بلند می شوند که دارای 33 حرف الفبای گرجی است ، هر کدام 4 متر قد دارند و از آلومینیوم ساخته شده اند. در وسط ساختمان ، یک شاخه آسانسور در معرض قرار دارد که به قسمت بالای ساختمان ، در تاج سازه ، که یک توپ نقره عظیم در آن قرار دارد ، منتهی می شود .

علی و نینو - مجسمه عشق در باتومی

باتومی هرگز غافلگیر شما نخواهد شد و  پارک معجزه نیز به خلیج باتومی نزدیک است . دقیقاً در اینجا مجسمه ای واقعاً جالب از عشق واقع شده است ، علی و نینو را ملاقات کنید.جالب است که یاد بگیرید که ایده پشت مجسمه از رمان کوربان سعید با همین نامگذاری گرفته شده است -  علی و نینو رمانی در مورد عاشقانه بین پسری مسلمان آذربایجانی و دختر مسیحی گرجی در باکو در سالهای 1918-1920 است حتما در تور باتومی از آن بازدید کنید.

11

"علی و نینو" مجسمه ای است که از استیل به طول 8 متر در پارک میراکل باتومی ساخته شده ست  خالق این اثر جادویی مجسمه ساز معروف گرجی، تامارا کوزیت زاده است. این مجسمه شامل دو صورت در شهر ساحلی باتومی گرجستان است، اولی یک پسر مسلمان با نام علی، و دومی یک شاهزاده خانم گرجستانی به نام، نینو،  برگرفته از یک رمان معروف در سال 1937 توسط نویسنده مشهور آذربایجانی به نام کوربان سعید است. ترجمه ای این اثر اینگونه است که نام مستعار به عنوان "شخصی که از تبار مقدس که قربانی شده است" ترجمه شده است  که موضوع اصلی این داستان عاشقانه بزرگ گرجی است. نویسنده اصلی کتاب تا به الان ناشناخته است. داستان غم انگیز این قصه  اینست که علی و نینو با حمله کشور روسیه  یا همان شوروی سابق  از هم جدا شدند. این حمله زندگی میلیون ها انسان را تغییر داده و ممکن است داستان علی و نینو  که بیان شده است کاملا واقعی باشد و این داستان اتفاق افتاده باشد.مجسمه عشق علی و نینو   هر روز ساعت 7 بعد از ظهر شروع به حرکت می کند و علی و نینو یکدیگر را در آغوش می­کشند! بعد از 10 دقیقه این حرکت مجسمه دوباره کامل می­شود. مجسمه علی و نینو  در 2007 طراحی شده اما در سال 2010 مرحله اجرا و نصب آن آغاز شده است. داستان "علی و نینو" تبدیل به کتاب شده و تا الان به 30 زبان دنیا ترجمه شده و نسخه انگلیسی ایتالیایی و اروپایی آن را در  سایتهای خرید کتاب میتوانید پیدا کنید.در پارک بخش زیادی ای از ساحل و رستوران های مختلف برای شما وجود دارد  قسمت اجاره اتومبیل، دوچرخه و زمین گلف مراکز خرید ، قایقرانی، اجاره هلی کوپتر در پارک معجزه باتومی  که به پارک میراکل نیز مشهور است برای شما یافت خواهد شد.

منبع: تور تفلیس